Notícies Altres entrades

Ioga i exploració de moviment per aprendre anatomia

El passat 16 de novembre es va dur a terme a l'escola una sessió pràctica per les estudiants de 1r curs matriculades a l'assignatura Estructura i Funció del Cos Humà I, impartida per Montserrat Sanclemente i Guillermo Pedreira. En aquesta sessió, els docents i estudiants es van marcar com a objectius aprofundir en el coneixement dels sistemes implicats en el suport i el moviment a través de la pràctica, i aprendre tècniques bàsiques de relaxació davant dels imminents exàmens. Amb aquest objectiu es va organitzar una sessió de ioga impartida per Yaiza Martínez Deldado.

Sabem que una bona comprensió de l'anatomia humana és clínicament rellevant pels professionals de la salut, i un coneixement detallat que combini la practica amb la teoria és essencial per assolir-lo. Malauradament, les estudiants d'infermeria sovint tenen dificultats per accedir a experiències pràctiques (com ara, l'exposició a material cadavèric), que les podrien permetre obtenir un bon coneixement pràctic de l'anatomia humana interna. Per altra banda, és ben conegut que alts nivells d'estrès o una mala gestió de les emocions poden arribar a ser perjudicials pel cos i la ment, posant-nos en risc de problemes de salut importants, com pressió arterial alta, dolors d'estómac, mals de cap, ansietat o depressió. Utilitzar tècniques de relaxació pot ajudar-nos a fer-nos sentir millor, i a disminuir els nivells d'estrès.

Amb l'objectiu de adreçar aquestes dues dificultats, els docents al càrrec de l'assignatura van proposar integrar la relaxació, el moviment i l'aprenentatge dels sistemes implicats en el suport i moviment en una sola activitat: una classe de ioga. Aquesta pràctica combina postures i moviments amb la respiració enfocada a la relaxació i la meditació, i mitjançant aquesta eina, els estudiants es van posar en contacte amb el seu propi cos, sent conscients de la seva anatomia, així com de la ment. La sessió va ser dirigida per professionals especialitzats, i va tener una acollida molt positiva tant per les estudiants assistents com per l'equip de professors.