La política i objectius de qualitat de l'ESIHMar

La política de qualitat de l'Escola Superior d'Infermeria Hospital del Mar s'erigeix com un pilar fonamental per a assegurar l'excel·lència en les titulacions que implementa, siguin de grau o màster, la recerca que lidera i les activitats de gestió que se'n deriven. Persegueix involucrar a totes les persones que participen en l'activitat del centre fent que:

  • a) coneguin la cultura de qualitat del centre.
  • b) incorporin la cultura de la qualitat en les tasques quotidianes.
  • c) la consolidin perquè la puguin aplicar en totes les activitats que desenvolupin, com un tret distintiu i diferencial.

L'Escola Superior d'Infermeria Hospital del Mar disposa d'un Sistema Intern de Garantia de Qualitat el qual representa l'instrument clau del sistema de gestió de la qualitat del centre per a satisfer les necessitats dels grups d'interès. Aquest permet l'establiment de procediments de millora contínua a través de l'avaluació dels processos, l'anàlisi dels resultats i l'assoliment dels objectius de qualitat que són revisats de forma periòdica i modificats en cas de ser necessari.

Com a part de la Política de Qualitat establerta pel centre, la junta de direcció de l'Escola Superior d'Infermeria Hospital del Mar, a proposta de la Comissió de qualitat del centre, com a òrgan encarregat de coordinar les diferents estratègies de qualitat, estableix els següents objectius de qualitat:

OBJECTIUS DE QUALITAT 

  • 1. Mantenir una oferta acadèmica ajustada a les necessitats de la societat, amb titulacions que incorporin elements innovadors i de qualitat que puguin resultar d'interès tant per als estudiants locals com per als dels altres països, i en les que hi col·laborin les entitats del nostre entorn i els seus professionals experts.
  • 2. Revisar els processos de qualitat de forma periòdica, avaluar la seva efectivitat i mantenir-los actualitzats segons les propostes de millora formulades.
  • 3. Optimitzar els processos de qualitat, en la mesura del possible, a través de l'ús d'eines que permetin simplificar l'obtenció i gestió de la informació així com facilitar l'explotació i anàlisi de les dades.
  • 4. Sol·licitar l'acreditació institucional de centre, d'acord amb els requisits del Real Decreto 640/2021, de 27 de juliol, per a obtenir major autonomia en la gestió dels ensenyaments.
  • 5. Assegurar la revisió crítica, la transparència i el retiment de comptes dels resultats de qualitat i del funcionament de la universitat a través de la publicació d'informació clara i actualitzada, especialment a la pàgina web, de mode que permeti l'observació de la seva evolució, la reflexió i la formulació de propostes de canvi orientades a la millora contínua.