Sobre l'ESIMar
Qualitat
Dins de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) les universitats ens hem d'adaptar a profunds canvis per tal d'optimitzar els processos de les noves metodologies docents. Per això és necessari analitzar amb la màxima imparcialitat possible la docència en totes les seves dimensions i procurar detectar punts de millora que ens ajudin a fomentar el treball en equip i la reflexió.
Processos
- PC1-01 Modificar un títol de grau o màster universitari
- PC1-02 Extinguir o reverificar els títols
- PC1-03-04 Gestionar l’accés, admissió i matrícula dels estudiants de grau
- PC5-02 Gestionar el treball de final de grau
- PC5-03 Gestionar el treball de final de màster universitari
- PC5-04 Gestionar els programes de mobilitat i intercanvi
- PC5-05 Gestionar les pràctiques externes
- PC6-01 Gestionar l’avaluació dels estudiants
- PE1-01 Revisar i actualitzar la política i els objectius de qualitat en la docència i l’aprenentatge del Centre
- PE1-02 Programar i verificar un nou títol de màster universitari
- PE1-03 Fer el seguiment de les titulacions
- PE1-04 Acreditar els títols de grau i màster
- PE2-01 Gestionar la informació pública de la titulació
- PE3-01 Revisar i actualitzar el sistema intern de garantia de qualitat de la titulació del Centre
- PE4-01 Definir la política del PDI
- PS4-01 Captar i seleccionar PDI
- PS4-02 Gestionar la formació PDI
- PS4-03 Actualitzar i acreditar el model d'avaluació de la docència
- PS4-04 Gestionar l'avaluació docent del PDI
- PS5-01 Orientació acadèmica amb un pla d'acció tutorial (PAT) rellevant i professional
- PS5-12 Gestionar els recursos materials; bens, espais i equipaments
- PS6-01 Gestionar els resultats de l'enquesta de satisfacció amb la docència de l'ESIMar
- PS6-02 Gestionar l'enquesta d'inserció laboral
- PS6-04 Gestionar els suggeriments i queixes de l'ESIMar
Sistema de Garantia Interna de la Qualitat
Per a avaluar la qualitat del Grau i fer-ne una millora constant disposem del Sistema Intern de Garantia de la Qualitat.
El Sistema Intern de Garantia de Qualitat (SiGQ) de l'Escola Superior d'Infermeria del Mar (ESIMar) es basa en l'orientació conceptual i metodològica de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), institució a la que està adscrita des de l'any 2004.
L'Escola disposa del model de processos de qualitat docent 6Q-SIGQ.ESIMar, que es basa en el model de la UPF.
- Manual SGIQ 2018
- Pla de millora SGIQ 2017
- Revisió del SGIQ 2018
- Manual SGIQ 2015
- Manual de processos del SGIQ
Enquestes:
Informes de seguiment
- Informe de seguiment 13/14
- Informe de seguiment parcial 15/16
- Informe de seguiment 16/17
- Informe de seguiment parcial 18/19
- Informe de seguiment 18/19
Memòries de la titulació
- Memòria VERIFICA 2010
- Memòria Acreditació 2016 (versió abril 2019)
- Memòria Acreditació 2020-2021
- Memòria Activitats 2017 Vídeo Memòria Activitats 2017
- Memòria Activitats 2018 Vídeo Memòria Activitats 2018
- Memòria Activitats 2019 Memòria Activitats 2019 (PDF)
Pla estratègic ESIMar
Pla estratègic ESIMar 2018-2022
Dades i indicadors
Altres informes
Informe AQU modificacions 2020-2021
Manual de gestió del Pla de Millora
Missió, visió i valors
Missió
La millora de l'atenció a la salut de la ciutadania mitjançant el foment de cures d'infermeria innovadores i de qualitat. Participar en el perfeccionament continu a nivell científic, tècnic i humanístic de les infermeres i promocionar la recerca.
Visió
Té la vocació de ser referent per a la recerca, la innovació i l'excel·lència en l'ensenyament d'infermeria dels futurs graduats/es i postgraduats/es.
Vol formar professionals d'infermeria capaços d'assolir un alt grau de competència i èxit professional.
Així mateix desitja ser centre formatiu de referència per a altres institucions, obrint espais de formació complementària.
Valors
- Apropament a les necessitats dels estudiants i professionals
- Respecte als altres
- Esperit de servei i ajuda
- Integritat
- Compromís
- Treball en equip
- Promoció del treball interdisciplinari
- Foment de la innovació i la creativitat
Normatives
- Normativa acadèmica de l’ensenyament de Grau ESIMar
- Normativa acadèmica dels ensenyaments de Grau UPF
- Normativa per a la Disciplina i la Convivència a l’ESIMar
- Normativa d'admissió d'estudiants amb estudis universitaris iniciats UPF
- Normativa d'accés a la universitat per mitjà de l'acreditació de l'experiència laboral o professional UPF
- Normativa sobre la regulació de la modalitat de dedicació a l'estudi a temps parcial UPF
- Normativa de reconeixement d'activitats organitzades per l'ESIMar en crèdits universitaris UPF
- Normativa de reconeixement en crèdits d'activitats universitàries UPF
- Normativa de reconeixement acadèmic en crèdits per aprenentatge de llengües en els estudis de Grau UPF
- Normativa sobre l'adaptació curricular dels estudis UPF
- Guia de Pràcticum de l’alumnat ESIMar
- Normativa reguladora de les pràctiques externes per als estudiants de la UPF
- Normativa reguladora del treball de fi de Grau per als estudiants d'ensenyaments universitaris oficials UPF
- Normativa de mobilitat d’estudiants de Grau ESIMar
- Normativa de mobilitat d'estudiants de Grau de la UPF
- Normativa del règim de progressió en els estudis i permanència dels estudis de Grau UPF
- Normativa dels estudis propis de la Universitat Pompeu Fabra
- Normes acadèmiques dels Màsters Oficials
- Pautes COVID19 ESIMar Curs Acadèmic 2020 2021
- Pla de formació ESIMar 2020-2022
Pla igualtat
L'ESIMar té l'interès d'impulsar les polítiques d'igualtat tot integrant-se en la Comissió d'Igualtat de la UPF. És per això que aquest curs vol estructurar i coordinar tots els aspectes referents l'adhesió i compliment del pla d'igualtat de la UPF i a l'activació de protocols de prevenció i protecció de la discriminació.
- Presentació
- Compromisos
- Referent d'Igualtat
- Pla d'Igualtat
- Recursos contra la violència de gènere
- LGTBI
- Activitats de sensibilització
- Activitats docents
- Activitat científica
Programes d'acció solidària
La formació integral als i les estudiants d'Infermeria de l'ESIMar inclou l'aprenentatge experiencial de situacions on la consciència crítica envers a la diversitat social i cultural, el compromís i la solidaritat siguin valors implícits. El programa de Cooperació Internacional està lligat a les funcions bàsiques de la universitat que són la formació, la recerca i la transferència, i l'aprenentatge específic de les competències del tenir-cura professional infermer, fonamentades en el respecte, l'entesa i la reciprocitat entre els agents locals.