Grau en Infemeria
Gestió i innovació en Cuidatges infermers
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 5 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 3r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 2n |
Professorat
-
Titular:
-
Col·laboradors:
-
Sr. Jordi González Jiménez
-
Dra. Amèlia Guilera Roche
-
Competències
Bàsiques i generals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA 5.22.Desenvolupar actitud, habilitats cognitives, psicomotrius, i relacionals comunicatives.
- RA 5.23. Argumentar de forma estructurada, concisa i contrastada.
- RA 5.24. Desenvolupar el raonament crític: habilitats per a l'anàlisi, l'avaluació i la formulació reflexiva d'arguments.
- RA 49. Reconèixer el mar de referència, conceptes i perspectives de la gestió clínica de les cures en el marc de la gestió clínica en general.
- RA 50. Reconèixer i utilitzar els conceptes propis de la gestió clínica i de gestió de la qualitat en l'àmbit de cures
- RA 51. Dissenyar propostes de millora de la qualitat assistencial
- RA 52. Analitzar l'aplicació del procés de presa de decisions en un entorn de gestió de cures en situació de laboratori
- RA 53. Identificar les estratègies de lideratge d'equips de salut
- RA 54. Aplicar el procés de gestió de conflictes en equips de salut
- RA 55. Conèixer els elements bàsics del finançament sanitari i sociosanitari
- RA 59.Identifica les desviacions, estereotips i rols de gènere en la disciplina i la pràctica de la professió.
Continguts
- Unitat 1. Política i Organització Sanitària.
- Característiques dels sistemes sanitaris
- Sistemes sanitaris, sistema sanitari espanyol i català
- Organització sanitària. Nivells d'atenció.
- Unitat 2. Gestió i Innovació en les organitzacions
- Models de gestió de les organitzacions
- Cultura de les organitzacions
- Planificació estratègica, missió i visió de la institució
- Comunicació i lideratge d'equips professionals
- Gestió de persones i equips
- Gestió de conflictes i presa de decisions
- Gestió del talent i recursos humans
- Anàlisi i planificació estratègica
- Gestió i fases: Planificació, organització, control i avaluació
- Innovació en les organitzacions
- Unitat 3: Gestió sanitària i dels serveis de cures d'infermeria.
- Gestió infermera i models
- Activitat sanitària.
- Procés assistencial
- Rols Avançats en infermeria
- Gestió de material sanitari i sostenibilitat
- Unitat 4 . Gestió de la qualitat i Seguretat del pacient
- Concepte i components de la qualitat assistencial
- Cultura de seguretat: conceptes d'error, esdeveniment advers i incident
- Gestió de riscos. Elements i metodologia
- Anàlisis i gestió de l'error
- Principis generals d'un programa de qualitat
- Cicle i eines de millora continua
Metodologies docents
En el desenvolupament de l'assignatura s'utilitzarà la plataforma Moodle. En aquest espai es disposarà de la documentació de l'assignatura: pla docent, guies, textos, documents, activitats, instruments d'avaluació, i s'utilitzarà també com a mitjà de comunicació.
Els i les estudiants podran realitzar tutories acadèmiques amb l'equip docent de l'assignatura Els horaris de les tutories acadèmiques estaran disponibles al Moodle a l'inici de l'assignatura.
S'utilitzarà una metodologia docent basada en l'aprenentatge continu per l'assoliment de les competències requerides a partir de l'exposició i anàlisi de continguts, treball en equip i elaboració d'activitats.
A continuació es mostra les principals activitats formatives de l'assignatura:
- Sessions plenàries: Les sessions plenàries són l'espai on es treballaran els continguts teòrics de l'assignatura, utilitzant diferents estratègies: classes magistrals participatives, aula inversa amb activitats de discussió, anàlisi de casos a l'aula on els estudiants exposaran a la professora i la resta d'estudiants part del treball realitzat en el seu temps de treball autònom.
- Seminaris: Els/les estudiants, en grups, treballaran casos supervisats per un professor expert, que actuarà de facilitador. Caldrà fer treball previ de lectures recomanades, i de visualització de vídeos.
- Simulacions: Els/les estudiants treballaran casos simulats a l'aula de simulació d'alta fidelitat (una sessió 3 hores ) posant en pràctica els continguts desenvolupats a les classes plenàries i als seminaris.
- Treball autònom i treball tutelat: 60 + 35 = 95 hores
- Preparació dels continguts dels seminaris.
- Preparació de l'examen: estudi, resums, esquemes, mapes conceptuals.
- Lectures de llibres i textos recomanats i obligatoris.
- Visualització i anàlisi de vídeos
Sistema d’avaluació
Informació general sobre l'avaluació:
L'avaluació de les competències genèriques es realitza de forma contínua a partir del que l'estudiant demostri en les diferents activitats proposades. L'avaluació continuada consisteix en la proposta de diferents proves d'avaluació que afavoreixen l'adquisició dels coneixements i competències de l'assignatura al llarg del procés d'aprenentatge d'aquesta.
La qualificació de l'assignatura es calcula mitjançant la mitjana ponderada de les diferents notes obtingudes en les proves que constitueixen l'avaluació continuada i segons l'establert a la normativa d'avaluació de l'ESIMar. L'assignatura es divideix en 3 blocs els quals l'estudiant haurà de superar amb una qualificació igual o superior a 5, per tal que aquests puguin fer mitjana en la qualificació final. Segons el que estableix l'article 5 del Real Decreto 1125/2003, els resultats obtinguts per l'estudiant es quantificaran en funció de l'escala numèrica de 0 a 10, amb la corresponent equivalència qualitativa: suspens (0 - 4,9), aprovat (5 - 6,9), notable (7 - 8,9) i excel·lent (9 - 10).
A continuació es descriuen els sistemes d'avaluació principals de l'assignatura. Pot consultar-se el detall de les activitats de cada bloc, així com els terminis de lliurament i condicions de recuperació, en el pla docent de l'assignatura (disponible al moodle).
Taula resum de l'avaluació continuada
30% |
Bloc 1 |
Anàlisi de sistemes de salut |
35% |
Bloc 2 |
Projecte grupal (inclou lliuraments parcials) |
35% |
Bloc 3 |
Prova individual de coneixements |