Whole-minds - Resum

|Alt Imatge|

Construint entorns d'aprenentatge clínics saludables: Implementació d'estratègies per la gestió emocional en les pràctiques clíniques d'infermeria des d'una aproximació whole-school (WHOLE-MINDS)

IP: Eva Padrosa
Agència Finançadora: Agència de Gestió d'Ajudes Universitàries i de Recerca (AGAUR)
Convocatòria: Convocatòria dels Ajuts per desenvolupar projectes amb impacte social orientats a l'abordatge de reptes en salut mental i benestar emocional, de les universitats i la resta dels agents del sistema de recerca, desenvolupament i innovació de Catalunya (BENES 2024)
Durada:  18 mesos
Finançament total: 24.359,36€
Referència: 2024 BENES 00043
Membres de l'equip: Carlota Alcover van de Walle, Montserrat Sanclemente Dalmau, Ariadna Graells Sans, Roser Palau Costafreda, Esther Insa Calderón, Tanit Sánchez Martin.
Col·laboració amb CATESCO: Marina Gay Faura, Martí Zamora Juan

WHOLE-MINDS és l'acrònim del projecte "Construint entorns d'aprenentatge clínics saludables: Implementació d'estratègies per a la gestió emocional en les pràctiques clíniques d'infermeria des d'una aproximació whole-school".

Sorgeix com a resposta a la necessitat d'oferir eines de gestió emocional als i les estudiants d'infermeria perquè puguin fer front no només a les pràctiques, sinó també als reptes que experimentaran al llarg de la seva carrera professional. Tanmateix, per promoure el seu benestar, és necessari adoptar una perspectiva més àmplia i tenir en compte la comunitat educativa en la qual es desenvolupen, ja que aquesta pot influir en el seu benestar, especialment en els entorns d'aprenentatge clínics. Des d'aquesta perspectiva, pren una rellevància especial l'enfocament whole-school, inicialment dissenyat per a entorns d'educació infantojuvenil, però amb un gran potencial per a les formacions amb pràctiques clíniques.

En aquest context, WHOLE-MINDS té com a objectiu desenvolupar un model d'intervenció integral per a la promoció de la salut mental i el benestar emocional en els entorns d'aprenentatge clínics del grau en infermeria de Catalunya, basat en l'adaptació i aplicació de l'enfocament whole-school.

El projecte està format per un equip multidisciplinari i s'organitza en tres paquets de treball, els quals corresponen als diferents objectius específics. Té en compte les perspectives dels i les estudiants, del personal d'infermeria i de persones expertes en la formació del grau en infermeria, els entorns d'aprenentatge clínics i el model d'intervenció whole-school, amb la finalitat de traduir-se en solucions efectives i aplicables que millorin el benestar emocional de les generacions presents i futures de professionals de la salut.