Grau en Infemeria
Antropologia de la salut
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 6 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 1r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 2n |
Professorat
-
Titular:
Competències
Bàsiques i generals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA1. Identificar la diversitat de pràctiques de salut en relació a la diversitat de contextos culturals.
- RA2. Valorar les estratègies culturalment apropiades en el procés de planificació de l'atenció sanitària.
- RA3. Incorporar estratègies culturalment apropiades en el procés de cura de salut (intervencions infermeres culturalment competents).
- RA4. Descriure i analitzar problemàtiques de salut-malaltia en clau antropològica.
Continguts
-
Bloc 1. Conceptes i llenguatge bàsic en Antropologia
-
1. Introducció a l'Antropologia i l'Antropologia de la salut
-
2. El coneixement antropològic
-
3. AntropologIa del gènere
-
4. Diversitat humana, diversitat social i complexitats
-
-
Bloc 2. Cultures i salut en les societats complexes
-
1. Construcció social de la salut i de la malaltia
-
2. Models d'atenció de salut
-
3. Narratives etnogràfiques sobre el procés d'emmalaltir
-
4. Els processos de medicalització i institucionalització de la salut
-
5. Antropologia i salut mental
-
Metodologies docents
- L'assignatura es durà a terme amb metodologia diversa, utilitzant la plataforma Moodle com a suport. En l'espai Moodle hi trobareu la documentació del'assignatura: Pla Docent d'Assignatura (PDA), textos, documents, activitats, indicacions d'avaluació, entre d'altres. És especialment important llegir atentament els apartats d'aquesta PDA on es detallen totes les activitats formatives i avaluatives, així com les dates de plenàries, seminaris, o lliurament de treballs.
Estratègies formatives | Competències | Resultats d'aprenentatge |
Classes plenàries. Tutorització i feedback formatiu Autoaprenetatge guiat | CB2, CB3, CB4, CE8 | RA1, RA2, RA3 |
Seminaris | CB2, CB3, CG4, CE8 | RA1, RA2, RA3 |
Articles científics, premsa i literatura.Debat i discussió dirigida. | CG4, CB5, CE8 | RA1, RA2 |
Anàlisi reflexiu de llibres/articles o premsa | CE8, CB5, CE8, CE10 | RA1, RA2 |
Cinefòrum | CB4, CB5, CG4, CE8, CE10 | CB4, CB5, CG4, CE8, CE10 |
Sistema d’avaluació
Informació general sobre l'avaluació:
L'avaluació de les competències genèriques es realitza de forma contínua a partir del que l'estudiant demostri en les diferents activitats proposades. L'avaluació continuada consisteix en la proposta de diferents proves d'avaluació que afavoreixen l'adquisició dels coneixements i competències de l'assignatura al llarg del procés d'aprenentatge d'aquesta.
La qualificació de l'assignatura es calcula mitjançant la mitjana ponderada de les diferents notes obtingudes en les proves que constitueixen l'avaluació continuada i segons l'establert a la normativa d'avaluació de l'ESIMar. L'assignatura es divideix en 3 blocs els quals l'estudiant haurà de superar amb una qualificació igual o superior a 5, per tal que aquests puguin fer mitjana en la qualificació final. Segons el que estableix l'article 5 del Real Decreto 1125/2003, els resultats obtinguts per l'estudiant es quantificaran en funció de l'escala numèrica de 0 a 10, amb la corresponent equivalència qualitativa: suspens (0 - 4,9), aprovat (5 - 6,9), notable (7 - 8,9) i excel·lent (9 - 10).
A continuació es descriuen els sistemes d'avaluació principals de l'assignatura. Pot consultar-se el detall de les activitats de cada bloc, així com els terminis de lliurament i condicions de recuperació, en el pla docent de l'assignatura (disponible al moodle).
Taula resum de l'avaluació continuada
35% |
Bloc 1 |
Activitats derivades dels seminaris |
30% |
Bloc 2 |
Assaig escrit (en grups de 2 persones) |
35% |
Bloc 3 |
Prova individual de coneixements |