Grau en Infemeria
Desenvolupament psicosocial de la persona
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 6 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 1r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 2n/3r |
Professorat
-
Titular:
-
Col·laboradores:
-
Dra. Melinda González Concepción
-
Dra. Maite Durán Fabré
-
Competències
Bàsiques i generals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA1. CB1. Aplicar els coneixements previs en relació al cicle vital, teories desenvolupament, teories personalitat i comportament humà als nous coneixements treballats.
- RA2. CB3. Recollir dades per tal de comprendre i reflexionar sobre comportament humà i les interaccions entre les persones en situacions de salut i malaltia
- RA3. CB2 i CB4. Presentar de forma oral i escrita informació, situacions problemàtiques i reflexions davant companys/es i professors/es dels temes que s'estableixin a tal fi.
- RA4. CB5. Demostrar estratègies d'autoaprenentatge a l'adquisició de nous coneixements
- RA5. Comprendre la perspectiva dinàmica del desenvolupament humà.
- RA6. Identificar els factors socioculturals que influeixen en el comportament de la persona.
- RA7. Conèixer els aspectes psicosocials bàsics que configuren les habilitats i actituds del tenir cura infermer, respectant les seves creences i valors.
- RA8. Conèixer la metodologia de les ciències psicosocials aplicades a la salut.
- RA9. Analitzar els diferents components de l'objecte d'estudi: persona, mitjà, salut i malaltia, en relació amb el model interdisciplinari biopsicosocial i cultural estudiat.
- RA10. Observar i comprendre de forma integral el desenvolupament humà.
- RA11. Reconèixer i interpretar les situacions de canvi vital que alteren o comprometen l'equilibri biopsicosocial de les persones.
- RA12. Relacionar conceptes i valors personals i professionals
- RA33. Comprendre el comportament interactiu de la persona en funció del gènere, grup o comunitat, dins del seu context social i multicultural.
Continguts
- Les teories sobre el desenvolupament
- El desenvolupament al llarg de la infància
- El desenvolupament durant l'adolescència i la joventut
- El desenvolupament a l'edat adulta i la vellesa
- Processos psicològics Bàsics i Superiors.
- Introducció a les ciències psicosocials. Factors psicosocials al procés salut-malaltia. Contextos del desenvolupament al cicle vital.
- Teories psicològiques humanistes.
- Relació terapèutica usuari-infermer/a. Relació d´ajuda.
- Comunicació humana. Factors que influeixen en el procés de comunicació.
- Actituds necessàries per establir una bona relació terapèutica. Empatia i escolta activa.
- El procés d'emmalaltir
- Que son les emocions
- Adaptació, ansietat i estrès
- El procés de dol. Les pèrdues al final de la vida
Metodologies docents
- Sessions plenàries expositives i interactives, on serà clau la participació i la implicació de l'estudiant en el seu desenvolupament (CB1;CB4;CG4)
- Lectura de textos i articles sobre els temes proposat per les professores (CB3; CE8)
- Seminaris de discussió i reflexió (CB2; CB3; CB4; CG4; CG11; CE8)
- Cerca autònoma d'informació sobre els temes que es desenvoluparan tant en les sessions plenàries com en els seminaris (CB5)
- Role-Playing (G22;G23;P8;P18) sempre que sigui possible
- L'estudiant haurà de treballar de forma autònoma -anàlisi d'articles, visualització de documentals i pel·lícules, elaboració d'assajos i reflexions, etc ( CB1, CB2, CB3, CB4, CG6, C11, C12)
- Tutories individualitzades que es realitzaran a demanda de l'estudiant o de les professores (CB4)