Grau en Infemeria
Cuidatges d'infermeria maternoinfantil i en l'adolescència
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 5 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 2n |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 2n |
Professorat
-
Titular:
-
Col·laboradora:
-
Montserrat Fàbregas Mitjans
-
Competències
Bàsiques i generals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA1. Desenvolupar una visió global i integradora de les situacions de salut dels nens i adolescents a partir de les diferents teories i models infermers
- RA2. Seleccionar i dur a terme intervencions infermeres des de un plantejament integral adients a cada etapa vital d'atenció de salut.
- RA3. Identificar les característiques del normal desenvolupament psicomotriu, maduratiu i afectiu de cada etapa de la infància i l'adolescència
- RA4. Realitzar plans de cures infermeres complerts i adients a la situació social i de salut dels nens, adolescents i les seves famílies, que garanteixin la continuïtat de les cures infermeres
- RA5. Dissenyar i aplicar les intervencions educatives per a la promoció de la salut, la prevenció de la malaltia i l'adquisició d'habilitats en el cuidatge i tractament en situacions de malaltia
- RA6. Identificar hàbits o actituds de risc per a la salut física i/o mental
- RA7. Conèixer els programes de salut dirigits a nens, adolescents, pares, escoles i centres d'oci.
- RA9. Establir una relació terapèutica, empàtica i respectuosa.
- RA10. Utilitzar estratègies i habilitats que permetin una comunicació efectiva
- RA19. Aplicar el procés d'Atenció infermer des d'un model de cures integrador i holístic
- RA26. Conèixer les estratègies de treball en equip així com l'aportació específica infermera
Continguts
- UD 1. Cuidatges d'infermeria en el nen, nena i adolescent sa
- Tema 1. Contextualització de la infermeria infanto-juvenil
- Tema 2. Adaptació a la vida extrauterina
- Tema 3. Problemes d'adaptació a la vida extrauterina
- Tema 4. Atenció d'infermeria al nadó
- Tema 5. Atenció maternal durant el puerperi
- Tema 6. Cuidatges infermers estandaritzats dirigits a un desenvolupament i creixement saludable en el nen, nena i adolescent
- UD 2. Cuidatges infermers en el nen, nena i adolescent amb problemes de salut
- Tema 7. Atenció d'infermeria al nounat amb problemes de salut
- Tema 8. Atenció d'infermeria al lactant amb problemes de salut
- Tema 9. Atenció d'infermeria la nen/a amb problemes de salut
- Tema 10. Atenció d'infermeria a l'adolescent amb problemes de salut
- Tema 11. Atenció d'infermeria al nen/a i adolescent amb Condició de Salut Complexa
- Tema 12. Cultura de seguretat en l'administració de productes farmacològiques en l'etapa infanto-juvenil
Metodologies docents
- Seguint les orientacions del Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) els estudis universitaris han de seguir un model centrat en l'estudiant i en l'aprenentatge de competències. Això implica que l'estudiant han d'assumir un rol actiu fent construcció del seu propi coneixement a través d'una actitud crítica, reflexiva, autònoma i de treball permanent.
- Amb aquest objectiu i, atenent també a les intel·ligències múltiples que impliquen una diversitat de formes d'aprendre dins de la mateixa aula, a aquesta assignatura es proposen una gran varietat de metodologies on l'estudiant haurà de treballar tant de forma autònoma -simulacions, anàlisi d'articles, visualització de documentals i pel·lícules, elaboració de reflexions, etc. - com de forma col·laborativa - Webquest, Aprenentatge Col·laboració en Línia-.
- A través de la plataforma moodle es posarà a l'abast de l'estudiant tota la informació necessària pel adient seguiment de l'assignatura.