Grau en Infemeria
Metodologia dels Cuidatges Infermers
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 4 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 1r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 3r |
Professorat
-
Titular:
-
Guillermo Pedreira Robles
-
-
Col·laboradores:
-
Ariadna Graells Sans
-
Eva Padrosa Sayeras
-
Competències
Generals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA1. Desenvolupar actituds i habilitats que afavoreixin la comprensió de les situacions pràctiques de cures.
- RA3. Argumentar de forma estructurada i contrastada.
- RA5. Desenvolupar el raonament crític: habilitats per l'anàlisi, l'avaluació i la formulació reflexiva dels arguments.
- RA8. Conèixer les bases filosòfiques i epistemològiques de la metodologia del procés de cures.
- RA9. Conèixer els components i les activitats de la metodologia del procés de cures infermeres.
- RA10. Comprendre la utilitat de les taxonomies infermeres en el judici clínic i en la presa de decisions.
- RA11. Analitzar i interpretar les situacions de cures fent servir la metodologia del procés de cures i les taxonomies infermeres.
- RA16. Transferir les aportacions teòriques a realitats de la infermeria en situacions simulades.
- RA17. Conèixer els principis teòrics i metodològics de la infermeria.
Continguts
- Introducció a la metodologia infermera
- PAI: Etapa de valoració
- PAI: Etapa de diagnòstic
- PAI: Etapa de planificació
- PAI: Etapa d'execució
- PAI: Etapa d'avaluació
Metodologies docents
L'assignatura es realitzarà amb dues modalitats de docència principals: aula plenària, amb la totalitat del grup classe, i seminaris, amb un terç del grup. L'assistència a les sessions plenàries no és obligatòria, si bé podran oferir-se continguts i explicacions subjectes d'avaluació (vegeu programació). En el cas dels seminaris, l'assistència és obligatòria, tal com s'estableix a la normativa d'avaluació de l'ESIHMar.
Pel que fa a les metodologies d'ensenyament - aprenentatge emprades, l'aula inversa és la metodologia base de l'assignatura. Aquesta implica la necessitat que l'alumnat revisi el contingut i compleixi amb les activitats recomanades amb anterioritat a les sessions, amb l'objectiu que la presencia a l'aula es destini a l'aprofundiment de l'aprenentatge. S'estima una inversió de 30 minuts previs a cada sessió per complir amb aquest objectiu i els continguts seran pactats de sessió en sessió, en funció de les necessitats detectades i els pactes trobats.
D'aquesta manera, es treballarà a partir de metodologies actives que permetin una integració de l'aprenentatge. Aquestes són: exposicions contextualitzades amb discussió lliure o estructurada; estudi i anàlisi de casos; exercicis pràctics; i lectures crítiques.
Sistema d'avaluació
Informació general sobre l'avaluació:
L'avaluació de les competències genèriques es realitza de forma contínua a partir del que l'estudiant demostri en les diferents activitats proposades. L'avaluació continuada consisteix en la proposta de diferents proves d'avaluació que afavoreixen l'adquisició dels coneixements i competències de l'assignatura al llarg del procés d'aprenentatge d'aquesta.
La qualificació de l'assignatura es calcula mitjançant la mitjana ponderada de les diferents notes obtingudes en les proves que constitueixen l'avaluació continuada i segons l'establert a la normativa d'avaluació de l'ESIHMar. L'assignatura es divideix en 3 blocs els quals l'estudiant haurà de superar amb una qualificació igual o superior a 5, per tal que aquests puguin fer mitjana en la qualificació final. Segons el que estableix l'article 5 del Real Decreto 1125/2003, els resultats obtinguts per l'estudiant es quantificaran en funció de l'escala numèrica de 0 a 10, amb la corresponent equivalència qualitativa: suspens (0 - 4,9), aprovat (5 - 6,9), notable (7 - 8,9) i excel·lent (9 - 10).
A continuació es descriuen els sistemes d'avaluació principals de l'assignatura. Pot consultar-se el detall de les activitats de cada bloc, així com els terminis de lliurament i condicions de recuperació, en el pla docent de l'assignatura (disponible al Moodle).
Taula resum de l'avaluació continuada
40% |
Bloc 1 |
20% - Proves d'avaluació continuada (individual) |
30% |
Bloc 2 |
Treball transversal amb Salut Pública (grupal) |
30% |
Bloc 3 |
Examen final (individual) |