Grau en Infemeria
Cuidatges d'infermeria maternoinfantil i en l'adolescència
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 5 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 2n |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 2n |
Professorat
-
Titular:
-
Col·laboradores:
-
Sra. Montserrat Fàbregas Mitjans
-
Sra. Georgina Picas
-
Sr. Pedro Navarro
-
Sra. Montse Ivern
-
Competències
Bàsiques i generals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA1. Desenvolupar una visió global i integradora de les situacions de salut dels nens i adolescents a partir de les diferents teories i models infermers.
- RA2. Seleccionar i dur a terme intervencions infermeres des d'un plantejament integral adients a cada etapa vital d'atenció de salut.
- RA3. Identificar les característiques del normal desenvolupament psicomotrius, maduratiu i afectiu de cada etapa de la infància i l'adolescència
- RA4. Realitzar plans de cures infermeres complets i adients a la situació social i de salut dels nens, adolescents i les seves famílies, que garanteixin la continuïtat de les cures infermeres.
- RA5. Dissenyar i aplicar les intervencions educatives per a la promoció de la salut, la prevenció de la malaltia i l'adquisició d'habilitats en el cuidatge i tractament en situacions de malaltia.
- RA6. Identificar hàbits o actituds de risc per a la salut física i/o mental
- RA7. Conèixer els programes de salut dirigits a nens, adolescents, pares, escoles i centres d'oci.
- RA9. Establir una relació terapèutica, empàtica i respectuosa.
- RA10. Utilitzar estratègies i habilitats que permetin una comunicació efectiva
- RA19. Aplicar el procés d'Atenció infermer des d'un model de cures integrador i holístic
- RA26. Conèixer les estratègies de treball en equip així com l'aportació específica infermera
Continguts
- Unitat Docent 1. Cuidatges d'infermeria en la matrescencia
- Tema 1. Atenció i seguiment de la gestació
- Tema 2. Problemes i complicacions durant la gestació
- Tema 3. Atenció al part i complicacions
- Tema 4. Biomecànica de la pelvis
- Tema 5. Atenció maternal durant el puerperi i complicacions
- Unitat Docent 2. Cuidatges d'infermeria en el nounat
- Tema 6. Adaptació a la vida extrauterina i problemes d'adaptació.
- Tema 7. Problemes i complicacions en la vida extrauterina i patologia neonatal
- Tema 8. Atenció d'infermeria al nadó sa i principals variables
- Tema 9. Programa d'Avaluació i Cuidatge Individualitzat del Desenvolupament del Nadó (NIDCAP).
- Tema 10. Lactància Materna
- Unitat Docent 3. Cuidatges infermers en el nen, nena i adolescent
- Tema 11. Cuidatges infermers dirigits a un desenvolupament i creixement saludable en el nadó i infant sa.
- Tema 12. Atenció d'infermeria al lactant amb problemes de salut
- Tema 13. Atenció d'infermeria en l'infant amb problemes de salut
- Tema 14. Atenció d'infermeria a l'adolescent amb problemes de salut
- Tema 15. Atenció d'infermeria a l'adolescent en sexualitat.
- Tema 16. Administració de productes farmacològics en l'etapa infantojuvenil
Metodologies docents
- Seguint les orientacions de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) els estudis universitaris han de seguir un model centrat en l'estudiant i en l'aprenentatge de competències. Això implica que l'estudiant han d'assumir un rol actiu fent construcció del seu propi coneixement a través d'una actitud crítica, reflexiva, autònoma i de treball permanent.
- Amb aquest objectiu i, atenent també a les intel·ligències múltiples que impliquen una diversitat de formes d'aprendre dins de la mateixa aula, a aquesta assignatura es proposen una gran varietat de metodologies on l'estudiant haurà de treballar tant de forma autònoma -simulacions, anàlisi d'articles, visualització de documentals i pel·lícules, elaboració de reflexions, etc. - com de forma col·laborativa - Webquest, Aprenentatge Col·laboració en Línia-.
- A través de la plataforma Moodle es posarà a l'abast de l'estudiant tota la informació necessària per l'adient seguiment de l'assignatura.
Sistema d’avaluació
Informació general sobre l'avaluació:
L'avaluació de les competències genèriques es realitza de forma contínua a partir del que l'estudiant demostri en les diferents activitats proposades. L'avaluació continuada consisteix en la proposta de diferents proves d'avaluació que afavoreixen l'adquisició dels coneixements i competències de l'assignatura al llarg del procés d'aprenentatge d'aquesta.
La qualificació de l'assignatura es calcula mitjançant la mitjana ponderada de les diferents notes obtingudes en les proves que constitueixen l'avaluació continuada i segons l'establert a la normativa d'avaluació de l'ESIHMar. L'assignatura es divideix en 3 blocs els quals l'estudiant haurà de superar amb una qualificació igual o superior a 5, per tal que aquests puguin fer mitjana en la qualificació final. Segons el que estableix l'article 5 del Real Decreto 1125/2003, els resultats obtinguts per l'estudiant es quantificaran en funció de l'escala numèrica de 0 a 10, amb la corresponent equivalència qualitativa: suspens (0 - 4,9), aprovat (5 - 6,9), notable (7 - 8,9) i excel·lent (9 - 10).
A continuació es descriuen els sistemes d'avaluació principals de l'assignatura. Pot consultar-se el detall de les activitats de cada bloc, així com els terminis de lliurament i condicions de recuperació, en el pla docent de l'assignatura (disponible al Moodle).
Taula resum de l'avaluació continuada
30% |
Bloc 1 |
15% – Activitat grupal: Vídeo Biomecànica de la pelvis 15% – Activitat individual: Lactància materna |
30% |
Bloc 2 |
15% – Activitat individual: NIDCAP 15% – Activitat grupal: Campanya de salut sexual i diversitats en adolescents |
40% |
Bloc 3 |
Prova Individual de Coneixement 30% – Prova tipus test 10% – Exercici càlcul medicació i balanç hídric |