Grau en Infemeria
Pràcticum Introductori II.
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 4 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 2n |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 2n |
Professorat
-
Titular:
-
Col·laboradors
-
Guillermo Pedreira Robles
-
Competències
Bàsiques i generals:
|
Transversals i Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA1. Transferir els coneixements teòrics i pràctics apressos a situacions de cures de les persones en tots els àmbits de la cura.
- RA2. Desenvolupar el procés infermer en la cura de les persones segons l'evidència científica i els mitjans disponibles.
- RA3. Desenvolupar els coneixements, les habilitats i les actituds que intervenen en les cures infermeres, considerant el gènere i context cultural.
- RA4. Utilitzar els fonaments, els principis teòrics i els principis metodològics en les situacions reals de tenir cura.
- RA5. Mostrar habilitats comunicatives, estimulatives i terapèutiques que requereixen les diverses situacions de cuidatge.
- RA6. Mostrar ser capaç de garantir en tot moment la intimitat, la confidencialitat i el secret professional, sense jutjar a les persones.
- RA7. Actuar d'acord amb els principis ètics i normes legals que regulen la pràctica del cuidatge.
- RA8. Programar activitats i intervencions per protegir la salut i el benestar de les persones, famílies o grups.
- RA9. Reconèixer i aplicar els principis de qualitat assistencial en la pràctica clínica.
Continguts
- 1. Metodologia dels cuidatges infermers.
- 2. Fonaments teòrics, anatomo-fisiològics, fisiopatològics, terapèutics, psicopatològics
- 3. Conceptes, habilitats i actituds que intervenen en les cures infermeres a persones adultes en procés de salut i/o malaltia.
- 4. Habilitats comunicatives i terapèutiques que requereixen les diverses situacions de cures.
- 5. Habilitats de cooperació i de treball amb els diferents professionals que formen els equips interdisciplinaris.
- 6. Principis ètics i legals que regulen la pràctica de la cura i els valors professionals regulats pel codi deontològic d'infermeria.
- 7. Gestió de cures que intervenen en els processos clínics.
- 8. Qualitat assistencial en la pràctica clínica: seguretat, mesures preventives.
- 9. Cures infermeres a malalts ingressats (hospital, centre sociosanitari) per diferents motius (intervencions quirúrgiques, malalties cròniques, neoplàsies, etc.).
- 10. Cures infermeres a malalts o persones grans en el seu domicili o a la consulta d'Atenció Primària.
Metodologies docents
- Seguint les orientacions de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) els estudis universitaris han de seguir un model centrat en l'estudiant i en l'aprenentatge de competències. Això implica que l'estudiant ha d'assumir un rol actiu fent construcció del seu propi coneixement a través d'una actitud crítica, reflexiva, autònoma i de treball permanent.
- En el cas del Pràcticum Introductori I, II i III destaquen les següents metodologies:
- Pràctica tutoritzada en centres assistencials amb una ràtio d'1:1, és a dir, una tutora clínica per cada estudiant.
- Tutorització de l'activitat reflexiva per mitjà del desenvolupament de diferents activitats de caràcter acadèmic que tindran com a objectiu integrar teoria, pràctica i pràctica basada en l'evidència, i que seran tutoritzades i avaluades per una tutora acadèmica.
- A través de la plataforma Moodle es posarà a l'abast de l'estudiant tota la informació necessària per al seguiment de l'assignatura.
Sistema d’avaluació
Informació general sobre l'avaluació:
L'avaluació de les competències genèriques es realitza de forma contínua a partir del que l'estudiant demostri en les diferents activitats proposades. L'avaluació continuada consisteix en la proposta de diferents proves d'avaluació que afavoreixen l'adquisició dels coneixements i competències de l'assignatura al llarg del procés d'aprenentatge d'aquesta.
La qualificació de l'assignatura es calcula mitjançant la mitjana ponderada de les diferents notes obtingudes en les proves que constitueixen l'avaluació continuada i segons l'establert a la normativa d'avaluació de l'ESIHMar. L'assignatura es divideix en 3 blocs els quals l'estudiant haurà de superar amb una qualificació igual o superior a 5, per tal que aquests puguin fer mitjana en la qualificació final. Segons el que estableix l'article 5 del Real Decreto 1125/2003, els resultats obtinguts per l'estudiant es quantificaran en funció de l'escala numèrica de 0 a 10, amb la corresponent equivalència qualitativa: suspens (0 - 4,9), aprovat (5 - 6,9), notable (7 - 8,9) i excel·lent (9 - 10).
A continuació es descriuen els sistemes d'avaluació principals de l'assignatura. Pot consultar-se el detall de les activitats de cada bloc, així com els terminis de lliurament i condicions de recuperació, en el pla docent de l'assignatura (disponible al Moodle).
Taula resum de l'avaluació continuada
25% |
Bloc 1 |
10% – Diari reflexiu 5% – Treball d’ubicació 10% – PAI Complet |
15% |
Bloc 2 |
10% – Seguiment tutor/a acadèmica 5% – Autoavaluació estudiant |
60% |
Bloc 3 |
60% – Seguiment tutor/s clínic/a |