Grau en Infemeria
Pràcticum Clínic II
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 8 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 3r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 2n |
Professorat
-
Titular:
Competències
Bàsiques i generals:
|
Transversals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA1. Transferir els coneixements teòrics i pràctics apressos a situacions de cures de les persones en tots els àmbits de la cura.
- RA2. Desenvolupar el procés infermer en la cura de les persones segons l'evidència científica i els mitjans disponibles.
- RA3. Desenvolupar els coneixements, les habilitats i les actituds que intervenen en les cures infermeres, considerant el gènere i context cultural.
- RA5. Mostrar habilitats comunicatives, estimulatives i terapèutiques que requereixen les diverses situacions de cuidatge.
- RA7. Actuar d'acord amb els principis ètics i normes legals que regulen la pràctica del cuidatge.
- RA9. Reconèixer i aplicar els principis de qualitat assistencial en la pràctica clínica.
- RA10. Desenvolupar intervencions educatives que contribueixin a mantenir estils de vida saludables i a la millora de la qualitat de vida de les persones.
- RA11. Construir nous coneixements sobre el cuidatge des de la reflexió en l'acció i la reflexió sobre l'acció.
- RA12. Desenvolupar habilitats per garantir la seguretat i el benestar de les persones ateses.
- RA14. Realitzar connexions entre el marc teòric i l'àmbit pràctic de la intervenció.
- RA15. Cal Reconèixer les funcions i activitats de la infermera en una àrea concreta d'intervenció.
- RA17. Adquirir metodologies i hàbits de treball adients a l'àmbit on es duen a terme les pràctiques preprofessionals i aplicar guies clíniques adients.
- RA19. Observar i participar en les actuacions professionals dels centres de pràctiques col·laborant en les intervencions dutes a terme.
- RA21. Cal Descriure els sistemes d'informació sanitària.
Continguts
- 1. Fonaments teòrics anatomofisiològics, fisiopatològics, terapèutics, psicopatològics, polítics sanitaris, així com els coneixements requerits per a la pràctica professional.
- 2. Conceptes, habilitats i actituds que intervenen en les cures infermeres a persones adultes en procés de salut i/o malaltia.
- 3. Habilitats comunicatives i terapèutiques que requereixen les diverses situacions de cures.
- 4. Habilitats de cooperació i de treball amb els diferents professionals que formen els equips interdisciplinaris.
- 5. Principis ètics i legals que regulen la pràctica de la cura i els valors professionals regulats pel codi deontològic d'infermeria.
- 6. Gestió de cures que intervenen en els processos clínics.
- 7. Qualitat assistencial en la pràctica clínica: seguretat, mesures preventives.
- 8. Cures infermeres a malalts ingressats (hospital, centre sociosanitari) per diferents motius (intervencions quirúrgiques, malalties cròniques, neoplàsies, etc.).
- 9. Cures infermeres a malalts o persones grans en el seu domicili o a la consulta d'Atenció Primària.
Metodologies docents
- Seguint les orientacions del Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) els estudis universitaris han de seguir un model centrat en l'estudiant i en l'aprenentatge de competències. Això implica que l'estudiant ha d'assumir un rol actiu fent construcció del seu propi coneixement a través d'una actitud crítica, reflexiva, autònoma i de treball permanent.
- En el cas del pràcticum Clínic I i II es combinaran durant el desenvolupament de les pràctiques clíniques diferents activitats de caire acadèmic que tindran com a objectiu integrar teoria, pràctica i pràctica basada en l'evidència.
- A través de la plataforma moodle es posarà a l'abast de l'estudiant tota la informació necessària pel seguiment de l'assignatura.
Sistema d’avaluació
Informació general sobre l'avaluació:
L'avaluació de les competències genèriques es realitza de forma contínua a partir del que l'estudiant demostri en les diferents activitats proposades. L'avaluació continuada consisteix en la proposta de diferents proves d'avaluació que afavoreixen l'adquisició dels coneixements i competències de l'assignatura al llarg del procés d'aprenentatge d'aquesta.
La qualificació de l'assignatura es calcula mitjançant la mitjana ponderada de les diferents notes obtingudes en les proves que constitueixen l'avaluació continuada i segons l'establert a la normativa d'avaluació de l'ESIHMar. L'assignatura es divideix en 3 blocs els quals l'estudiant haurà de superar amb una qualificació igual o superior a 5, per tal que aquests puguin fer mitjana en la qualificació final. Segons el que estableix l'article 5 del Real Decreto 1125/2003, els resultats obtinguts per l'estudiant es quantificaran en funció de l'escala numèrica de 0 a 10, amb la corresponent equivalència qualitativa: suspens (0 - 4,9), aprovat (5 - 6,9), notable (7 - 8,9) i excel·lent (9 - 10).
A continuació es descriuen els sistemes d'avaluació principals de l'assignatura. Pot consultar-se el detall de les activitats de cada bloc, així com els terminis de lliurament i condicions de recuperació, en el pla docent de l'assignatura (disponible al Moodle).
Taula resum de l'avaluació continuada
25% |
Bloc 1 |
10% – Diari Reflexiu 10% – 1 PAI complet (amb 3 dies de seguiment) 5% – Treball d'ubicació |
15% |
Bloc 2 |
10% – Seguiment tutor/a acadèmic/a 5% – Autoavaluació estudiant |
60% |
Bloc 3 |
Seguiment tutor/a clínica |