Màster en infermeria aplicada a l'anestèsia, reanimació i terapèutica del dolor

Matèria 5: Abordatge ventilatori

← Tornar

Informació general

Titulació:

Màster en infermeria aplicada a l'anestèsia, reanimació y treapèutica del dolor

Crèdits ECTS:

6

Tipus:

Obligatòria

Curs:

1r

Llengua d'impartició:

Castellà / Català

Trimestre:

2n

Professorat

  • Titular:

    • Montse Sanclemente Dalmau

  • Col·laboradors:

    • Silvia Bermejo Martínez

    • Sandra Beltrán de Heredia Marrodán

    • Jesús Carazo Cordobés

    • Lucía Cao López

    • Lluís Gallart Gallego

    • Carlos García Bernedo

    • Isabel Ornaque Lázaro

Competències

Generals:

  • CG1. Capacitat per aplicar coneixements a la pràctica
  • CG3. Treball en equip interdisciplinari
  • CG5. Vetllar pel manteniment de les competències professionals
  • CG7. Capacitat d'anàlisi i síntesi
  • CG8. Comunicació i relació amb l'usuari
  • CG9. Habilitats comunicatives per a la relació interpersonal

Específiques:

  • CE3. Ser capaç de liderar un equip d'aturades
  • CE5. Garantir l'atenció adequada al pacient, treballant dins l'equip d'anestèsia
  • CE6. Aplicar mecanismes per garantir la seguretat i la qualitat del pacient en anestèsia
  • CE9. Aplicar el codi ètic de la IFNA (Federación Internacional de Enfermeras Anestesistas)
  • CE10. Elaborar un pla de cures en l'àmbit de l'anestèsia
  • CE11. Conèixer i aplicar procediments i protocols relacionats amb l'anestèsia
  • CE12. Tenir cura de les persones en situacions relacionades amb l'anestèsia
  • CE13. Aplicar tècniques i cures avançades: suport vital, reanimació, etc
  • CE14. Participar de la monitorització invasiva en processos anestèsics d'alt risc.
  • CE15. Col·laborar en anestèsies d'alt risc.

Transversals:

  • CT1. Aplicar estratègies per a la resolució de problemes.
  • CT2. Mostrar habilitats per a adquirir nous coneixements i compartir-los a través de la docència
  • CT3. Mostrar sentit de compromís, respecte, honestedat i seguretat, habilitats comunicatives (orals i escrites) així com llenguatge corporal.
  • CT4. Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere, per a dissenyar solucions

Resultats d’aprenentatge

  • RA1. Conèixer els principis fisiològics de la respiració
  • RA2. Conèixer les guies de valoració de la via aèria
  • RA3. Descriure els predictors de la via aèria difícil
  • RA4. Conèixer l'abordatge de la via aèria difícil
  • RA5. Descriure els diferents dispositius per l'abordatge de la via aèria difícil
  • RA6. Conèixer els diferents tipus de ventilació
  • RA7. Conèixer les cures d'infermeria en el pacient amb ventilació mecànica
  • RA8. Identificar els paràmetres dels respiradors
  • RA9. Determinar les causa d'una situació PCR
  • RA10. Avaluar i seguir el protocol davant una situació de PCR
  • RA11. Realitzar de manera autònoma les maniobres de suport vital bàsic
  • RA12. Utilitzar adequadament un desfibril·lador automàtic
  • RA13. Conèixer les guies de suport vital avançat
  • RA14. Aplicar correctament les guies de suport vital avançat
  • RA15. Adquirir les habilitats necessàries per a l'establiment de la relació terapèutica amb l'usuari

Continguts

  • Anatomia Via Aèria.Valoració/Predicció Via aèria.Ventilació
  • Dispositius supraglòtics. IOT.IOT SELECTIVA. IOT DIFICIL: fibrobroncoscopi. GlideScope, Airtraq. C-trach. Cricotirotomia.Fisiologia respiratòria.
  • Ventilació: Espontània / Manual./No invasiva
  • Ventilació Mecànica. Sistemes.
  • Paper de la infermera d'anestèsia en el maneig del Respirador
  • Suport VItal Bàsic + DEA
  • Suport VItal Avançat

Metodologies docents

  • Exposicions contextualitzades amb discussió lliure o estructurada
  • Estudi i anàlisi de casos
  • Lectura i anàlisi de textos i documents científic-tècnics (escrits, visuals, orals).
  • Demostració amb entrenament simulació
  • Seminaris de simulació operativa sobre un procés de salut en un context específic real o fictici.
  • Exercicis pràctics