Grau en Infemeria
Infermeria Integrada III
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 4 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 1r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 3r |
Professorat
-
Titular:
-
Joan Pozas Peña
-
Competències
Generals:
|
Transversals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA1. Desenvolupar actituds i habilitats que afavoreixen la comprensió de les situacions pràctiques de cures.
- RA2. Desenvolupar actituds i habilitats cognitives, psicomotrius, relacionals i comunicatives.
- RA3. Argumentar de manera estructurada , concisa i contrastada.
- RA4. Comprendre la bibliografia consultada i enquadrar-la en la perspectiva d'infermeria.
- RA5. Desenvolupar el raonament crític: habilitats per a l'anàlisi, l'avaluació i la formulació reflexiva d'arguments.
- RA6. Relacionar-se positivament amb altres persones.
- RA7. Utilitzar el diàleg reflexiu i l'autoavaluació de les pròpies experiències d'aprenentatge com a mitjans per al desenvolupament continu del coneixement professional.
- RA16. Transferir les aportacions teòriques a realitats de la infermeria en situacions simulades
Continguts
- Part I. Simulació d'habilitats clíniques
- H1. Cas Integrat III
- H2. Cas Integrat IV: SBAR
- H3. Escape room
- Part II. Pràcticum
- Estada a centres de cures geronto-geriàtriques, segons calendari (Guia de Pràcticum) i distribució establerta per la Coordinadora de Pràcticum. El seguiment i avaluació el durà a terme la tutora acadèmica i la tutora clínica, segons el lloc d'ubicació dels centres.
Metodologies docents
- Les metodologies docents utilitzades en l'assignatura són:
- MD4. Treball individual
- MD6. Tutories presencials en grup o individuals.
- MD8. Pràctiques clíniques.
- MD9. Pràctica dirigida.
- MD10. Simulació.
- MD11. Treball autònom.
- MD 12. Aprenentatge col·laboratiu
- MD 13. Lectura crítica
- L'assignatura se sustenta sobre el model pedagògic de Flipped Classroom. Els estudiants realitzen un treball autònom previ de preparació dels continguts teòrics fora de classe, i posteriorment assisteixen presencialment als espais de simulació de l'escola on posen en pràctica els coneixements teòrics a través de supòsits i casos clínics contextualitzats. Finalment, després de la fase presencial i de tornada a casa, els estudiants treballen a través de la plataforma Moodle i de manera col·laborativa per equips, aplicant els coneixements adquirits a les dues fases anteriors, creant nou contingut, resultat dels seus nous coneixements i experiències, individuals i col·lectives.
- Les activitats de simulació es basen en el model conceptual SimZones de Roussin i Weinstock. Concretament duent a terme simulacions de "Zona 1", on mitjançant simuladors de tasques i la supervisió i guia del docent expert, l'estudiantat posarà en pràctica els procediments estudiats a nivell teòric de manera prèvia.
- L'estudiant també participa en la pràctica clínica, així com en tutories grupals que l'orienten a la reflexió sobre la pràctica. Per altra banda, amb les diferents modalitats d'activitats d'aprenentatge, es recull la seva experiència d'aprenentatge en l'entorn clínic.