Grau en Infemeria
Gestió i innovació en Cuidatges infermers
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 5 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 3r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 2n |
Professorat
-
Titular:
-
Dra. Amàlia Sillero Sillero
-
-
Col·laboradors:
-
Dra. Amèlia Guilera Roche
-
Sr. Alvaro Clemente Vivancos
-
Competències
Bàsiques i generals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA 5.22.Desenvolupar actitud, habilitats cognitives, psicomotrius, i relacionals comunicatives.
- RA 5.23. Argumentar de forma estructurada, concisa i contrastada.
- RA 5.24. Desenvolupar el raonament crític: habilitats per a l'anàlisi, l'avaluació i la formulació reflexiva d'arguments.
- RA 49. Reconèixer el mar de referència, conceptes i perspectives de la gestió clínica de les cures en el marc de la gestió clínica en general.
- RA 50. Reconèixer i utilitzar els conceptes propis de la gestió clínica i de gestió de la qualitat en l'àmbit de cures
- RA 51. Dissenyar propostes de millora de la qualitat assistencial
- RA 52. Analitzar l'aplicació del procés de presa de decisions en un entorn de gestió de cures en situació de laboratori
- RA 53. Identificar les estratègies de lideratge d'equips de salut
- RA 54. Aplicar el procés de gestió de conflictes en equips de salut
- RA 55. Conèixer els elements bàsics del finançament sanitari i sociosanitari
- RA 59.Identifica les desviacions, estereotips i rols de gènere en la disciplina i la pràctica de la professió.
Continguts
- Unitat 1. Política i Organització Sanitària.
- Característiques dels sistemes sanitaris
- Sistemes sanitaris, sistema sanitari espanyol i català
- Organització sanitària. Nivells d'atenció.
- Unitat 2. Gestió i Innovació en les organitzacions
- Models de gestió de les organitzacions
- Cultura de les organitzacions
- Planificació estratègica, missió i visió de la institució
- Comunicació i lideratge d'equips professionals
- Gestió de persones i equips
- Gestió de conflictes i presa de decisions
- Gestió del talent i recursos humans
- Anàlisi i planificació estratègica
- Gestió i fases: Planificació, organització, control i avaluació
- Innovació en les organitzacions
- Unitat 3: Gestió sanitària i dels serveis de cures d'infermeria.
- Gestió infermera i models
- Activitat sanitària.
- Procés assistencial
- Rols Avançats en infermeria
- Gestió de material sanitari i sostenibilitat
- Unitat 4 . Gestió de la qualitat i Seguretat del pacient
- Concepte i components de la qualitat assistencial
- Cultura de seguretat: conceptes d'error, esdeveniment advers i incident
- Gestió de riscos. Elements i metodologia
- Anàlisis i gestió de l'error
- Principis generals d'un programa de qualitat
- Cicle i eines de millora continua
Metodologies docents
En el desenvolupament de l'assignatura s'utilitzarà la plataforma Moodle. En aquest espai es disposarà de la documentació de l'assignatura: pla docent, guies, textos, documents, activitats, instruments d'avaluació, i s'utilitzarà també com a mitjà de comunicació.
Els i les estudiants podran realitzar tutories acadèmiques amb l'equip docent de l'assignatura Els horaris de les tutories acadèmiques estaran disponibles al Moodle a l'inici de l'assignatura.
S'utilitzarà una metodologia docent basada en l'aprenentatge continu per l'assoliment de les competències requerides a partir de l'exposició i anàlisi de continguts, treball en equip i elaboració d'activitats.
A continuació es mostra les principals activitats formatives de l'assignatura:
- Sessions plenàries: Les sessions plenàries són l'espai on es treballaran els continguts teòrics de l'assignatura, utilitzant diferents estratègies: classes magistrals participatives, aula inversa amb activitats de discussió, anàlisi de casos a l'aula on els estudiants exposaran a la professora i la resta d'estudiants part del treball realitzat en el seu temps de treball autònom.
- Seminaris: Els/les estudiants, en grups, treballaran casos supervisats per un professor expert, que actuarà de facilitador. Caldrà fer treball previ de lectures recomanades, i de visualització de vídeos.
- Simulacions: Els/les estudiants treballaran casos simulats a l'aula de simulació d'alta fidelitat (una sessió 3 hores ) posant en pràctica els continguts desenvolupats a les classes plenàries i als seminaris.
- Treball autònom i treball tutelat: 60 + 35 = 95 hores
- Preparació dels continguts dels seminaris.
- Preparació de l'examen: estudi, resums, esquemes, mapes conceptuals.
- Lectures de llibres i textos recomanats i obligatoris.
- Visualització i anàlisi de vídeos