Grau en Infemeria
Estructura i funció del cos humà I
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 6 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 1r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 1r |
Professorat
-
Titular:
-
Col·laborador:
-
Sr. Guillermo Pedreira Robles
-
Competències
Bàsiques i generals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA1. Identificar i diferenciar les diferents estructures cel·lulars.
- RA2. Ubicar les estructures cel·lulars segons les seves unitats funcionals.
- RA3. Identificar l'estructura macroscòpica del cos humà.
- RA4. Relacionar i diferenciar les estructures i funcionament dels diferents sistemes del cos humà.
- RA5. Interrelacionar els mecanismes fisiològics compensatoris i de feedback a partir de la fisiologia.
- RA6. Aprofundir en els temes anatomo-fisiològics bàsics que permeten la comprensió de la disfunció orgànica.
- RA7. Argumentar de manera estructurada , concisa i contrastada.
- RA8. Comprendre la bibliografia consultada i enquadrar-la en la perspectiva d'infermeria
Continguts
- Tema 1: L'organisme humà
- Diferents nivells d'organització química, cèl·lular, tissular orgànic, sistèmic....
- El cicle de la vida en l'ésser humà.
- Diferents àrees d'estudi de l'organisme humà.
- Llenguatge específic per l'assignatura.
- Tema 2: Bioquímica
- Química elemental.
- Metabolisme.
- Compostos orgànics i inorgànics.
- Molècules inorgàniques.
- Molècules orgàniques.
- Tema 3. La cèl·lula
- Anatomia cel·lular.
- Fisiologia cel·lular.
- Tema 4: Els teixits.
- Introducció als teixits.
- Tipus de teixits:
- Tema 5: La pell
- Estructura.
- Epidermis, dermis i hipodermis.
- Coloració de la pell.
- Melanina i altres pigments.
- Funcions de la pell.
- Protecció, sensibilitat, flexibilitat, excreció, producció, immunitat, homeòstasi.
- Cabell, ungles i glàndules
- Tema 6: Sistema muscular.
- Anatomia del sistema muscular.
- Fisiologia del sistema muscular.
- Tema 7: Sistema esquelètic.
- Teixit esquelètic.
- Sistema esquelètic.
- Articulacions
Metodologies docents
- Exposicions contextualitzades amb discussió lliure o estructurada
- Estudi i anàlisi de casos
- Exercicis pràctics
- Estudi a través de la gamificació
Sistema d’avaluació
Informació general sobre l'avaluació:
L'avaluació de les competències genèriques es realitza de forma contínua a partir del que l'estudiant demostri en les diferents activitats proposades. L'avaluació continuada consisteix en la proposta de diferents proves d'avaluació que afavoreixen l'adquisició dels coneixements i competències de l'assignatura al llarg del procés d'aprenentatge d'aquesta.
La qualificació de l'assignatura es calcula mitjançant la mitjana ponderada de les diferents notes obtingudes en les proves que constitueixen l'avaluació continuada i segons l'establert a la normativa d'avaluació de l'ESIMar. L'assignatura es divideix en 3 blocs els quals l'estudiant haurà de superar amb una qualificació igual o superior a 5, per tal que aquests puguin fer mitjana en la qualificació final. Segons el que estableix l'article 5 del Real Decreto 1125/2003, els resultats obtinguts per l'estudiant es quantificaran en funció de l'escala numèrica de 0 a 10, amb la corresponent equivalència qualitativa: suspens (0 - 4,9), aprovat (5 - 6,9), notable (7 - 8,9) i excel·lent (9 - 10).
A continuació es descriuen els sistemes d'avaluació principals de l'assignatura. Pot consultar-se el detall de les activitats de cada bloc, així com els terminis de lliurament i condicions de recuperació, en el pla docent de l'assignatura (disponible al moodle).
Taula resum de l'avaluació continuada
30% |
Bloc 1 |
Treball individual a partir d'un cas |
30% |
Bloc 2 |
Activitats grupals derivades dels seminaris |
40% |
Bloc 3 |
Prova individual de coneixements |