Grau en Infemeria
Infermeria integrada II
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 4 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 1r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 2n |
Professorat
-
Titular:
Competències
Generals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA1. Desenvolupar actituds i habilitats que afavoreixen la comprensió de les situacions pràctiques de cures.
- RA2. Desenvolupar actituds i habilitats cognitives, psicomotrius, relacionals i comunicatives.
- RA3. Argumentar de manera estructurada, concisa i contrastada.
- RA4. Comprendre la bibliografia consultada i enquadrar-la en la perspectiva d'infermeria.
- RA5. Desenvolupar el raonament crític : habilitats per a l'anàlisi, l'avaluació i la formulació reflexiva d'arguments
Continguts
-
Exploració i valoració de la persona
-
H1. Exploració física I (Anamnesi i exploració física)
-
H3. Exploració física II (signes vitals, pes, talla, glicèmia, dolor i saturació)
-
-
Suport Vital
-
H2. Suport Vital Bàsic
-
-
Tècniques invasives: Sondatges, venopunció i sutures
-
H4. Eliminació rectal
-
H5. Eliminació vesical
-
H6. Sondes gàstriques
-
H7. Recollida de mostres biològiques II
-
H8. Sutures
-
-
Càlcul i administració de medicació II. Oxigenteràpia
-
H9. Càlcul i administració de medicació II
-
H10. Oxigenteràpia i teràpia respiratòria: Inhalatòria i nebulitzada
-
-
Cas Integrat
-
H11. Cas Integrat II
-
Metodologies docents
- L'assignatura es desenvolupa en un format híbrid: en línia a través de la plataforma Moodle, i de manera presencial a l'àrea de simulació de l'escola.ç
- Dins de l'espai virtual de la plataforma Moodle, es disposarà de tot el contingut i la documentació de l'assignatura: comunicacions d'informació, pla docent, material de lectura i audiosivual, referències bibliogràfiques, activitats formatives i avaluatives.
- L'assignatura se sustenta sobre el model pedagògic de "Flipped Classroom" o "Aula invertida". Els estudiants realitzen un treball autònom previ de preparació dels continguts teòrics fora de classe, i posteriorment assisteixen presencialment als espais de simulació de l'escola on posen en pràctica els coneixements teòrics a través de supòsits i casos clínics contextualitzats. Finalment, després de la fase presencial i de tornada a casa, els estudiants treballen a través de la plataforma Moodle i de manera col·laborativa per equips, aplicant els coneixements adquirits a les dues fases anteriors, creant nou contingut, resultat dels seus nous coneixements i experiències, individuals i col·lectives.
- Les activitats de simulació es basen en el model conceptual SimZones de Roussin i Weinstock. Concretament duent a terme simulacions de "Zona 1", on mitjançant simuladors de tasques i la supervisió i guia del docent expert, l'estudiantat posarà en pràctica els procediments estudiats a nivell teòric de manera prèvia.
- Per treballar els continguts de l'assignatura s'estableixen diferents tipus d'activitats formatives que l'estudiantat haurà de fer:
1. Sessions plenàries: espai virtual amb el professor titular per a la introducció de continguts i assignatura, així com de les metodologies i els processos d'avaluació.
2. Treball autònom: preparació i estudi de continguts teòrics, realització de les activitats asincròniques, lectura de bibliografia recomanada, preparació de les activitats avaluatives, etc.
3. Simulacions: sessions presencials on l'estudiantat, mitjançant l'ús de simuladors de tasques i habilitats, posarà en pràctica els coneixements teòrics estudiats prèviament.
4. Treball col·laboratiu: treball en equip que es fa després de la sessió presencial de simulació a través de la plataforma Moodle, amb l'objectiu de consolidar els coneixements adquirits.
Sistema d’avaluació
Informació general sobre l'avaluació:
L'avaluació de les competències genèriques es realitza de forma contínua a partir del que l'estudiant demostri en les diferents activitats proposades. L'avaluació continuada consisteix en la proposta de diferents proves d'avaluació que afavoreixen l'adquisició dels coneixements i competències de l'assignatura al llarg del procés d'aprenentatge d'aquesta.
La qualificació de l'assignatura es calcula mitjançant la mitjana ponderada de les diferents notes obtingudes en les proves que constitueixen l'avaluació continuada i segons l'establert a la normativa d'avaluació de l'ESIMar. L'assignatura es divideix en 3 blocs els quals l'estudiant haurà de superar amb una qualificació igual o superior a 5, per tal que aquests puguin fer mitjana en la qualificació final. Segons el que estableix l'article 5 del Real Decreto 1125/2003, els resultats obtinguts per l'estudiant es quantificaran en funció de l'escala numèrica de 0 a 10, amb la corresponent equivalència qualitativa: suspens (0 - 4,9), aprovat (5 - 6,9), notable (7 - 8,9) i excel·lent (9 - 10).
A continuació es descriuen els sistemes d'avaluació principals de l'assignatura. Pot consultar-se el detall de les activitats de cada bloc, així com els terminis de lliurament i condicions de recuperació, en el pla docent de l'assignatura (disponible al moodle).
Taula resum de l'avaluació continuada
30% |
Bloc 1 |
Qüestionaris individuals de cada bloc temàtic |
35% |
Bloc 2 |
OSATS (Objective Structured Assessment of Technical Skills) |
35% |
Bloc 3 |
Prova individual de coneixements |