Grau en Infemeria

Treball Fi de Grau

← Tornar

Informació general

Titulació:

Grau en Infermeria

Crèdits ECTS:

10

Tipus:

Obligatòria

Curs:

4t

Llengua d’impartició:

Castellà / Català

Trimestre:

2n / 3r

Professorat

  • Titular:

    • Eva Padrosa

  • Col·laboradors:

    • Amalia Sillero Sillero

    • Ana Aldea Perona

    • Cristina Campà Bosch

    • Gerard Colomer

    • Guillermo Pedreira

    • Joan Pozas Peña

    • Joan Mirabent Domingo

    • Jose López Domínguez

    • Margarita García de Vicuña

    • Maria Pérez Riart

    • Maria Figueras Jimenez

    • Maria Carmen Herranz

    • Merce Rocaspana

    • Montserrat Sanclemente

    • Núria Grané

    • Priscila Giraldo

    • Raquel Ayuso

    • Raquel Navarro Maldonado

    • Sara Sánchez Balcells

    • Sonia Nar Devi

    • Stefanie Chriss 

    • Suclupe Obregon

    • Toni Moreno

Competències

Bàsiques i generals:

  • CB1. Que els estudiants hagin demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
  • CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que solen demostrar per mitjà de la elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea de Estudi.
  • CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (Normalment dins de la seua àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
  • CB4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • CB5.Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • CG3. Conèixer i aplicar els fonaments i principis teòrics i metodològics de la infermeria.
  • CG5. Dissenyar sistemes de cures dirigides a les persones, família o grups, avaluant el seu impacte i establint les modificacions oportunes.
  • CG6. Basar les intervencions de la infermeria en l'evidència científica i en els mitjans disponibles.
  • CG7. Comprendre sense prejudicis a les persones, considerant els seus aspectes físics, psicològics i socials, com individus autònoms i independents, assegurant el respecte a les seves opinions, creences i valors, garantint el dret a la intimitat, a través de la confidencialitat i el secret professional.
  • CG9. Fomentar estils de vida saludables, l'autocura, recolzant el manteniment de conductes preventives i terapèutiques.
  • CG12. Conèixer el codi ètic i deontològic de la infermeria espanyola, comprenent les implicacions ètiques de la salut en un context mundial en transformació.
  • CG14. Establir mecanismes d'avaluació, considerant els aspectes cientificotècnics iels de qualitat.
  • CG19. Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere, per dissenyar solucions.

Específiques:

  • CE27. Treball fi de grau

Resultats d’aprenentatge

  • RA1. Demostrar la utilització correcta de les bases de dades i el ús de l'anglès
  • RA2. Descriure i definir un fenomen / problema objecte d'estudi
  • RA3. Determinar el marc teòric que sustenta el fenomen / problema a estudiar
  • RA4. Buscar, ordenar i estructurar la informació sobre el fenomen / problema a estudiar amb un abordatge nou i crític
  • RA5. Descriure i determinar la metodologia adequada per a ell estudi del fenomen / problema
  • RA6. Descriure les tècniques de recollida de dades i els mètodes de anàlisi
  • RA7. Aplicar les normes ètiques i jurídiques que regulen el treball científic
  • RA8. Presentar de forma escrita i defensar oralment el disseny del treball d'alçada de grau
  • RA11. Demostrar autonomia de criteri intel·lectual i científic
  • RA12. Demostrar capacitat crítica, analítica i constructiva
  • RA13. Demostrar dominis teòrics i metodològics
  • RA14. Descriure els resultats en quant a propostes de futur
  • RA17. Sap desenvolupar un projecte de recerca amb perspectiva de gènere.

Continguts

  • El desenvolupament del TFG inclou:
    • Justificar i explicar els antecedents d'un tema susceptible d'estudi a infermeria.
    • Formula uns objectius en base a una pregunta d'estudi i una hipòtesis de treball.
    • Explicitar uns mètodes en funció dels disseny d'estudi més apropiat.
    • Descriure narrativament tot el que és necessari per a poder realitzar l'estudi, incloent.
    • Mètodes de recollida de la informació, Pla d'anàlisi, calendarització d'activitats, equip i recursos necessaris. 
    • Descriure l'impacte o resultats esperables del projecte.
    • Aspectes ètics relacionats amb la investigació.

Metodologies docents

  • S'utilitzarà una metodologia docent centrada en l'aprenentatge continu de l'estudiant per assolir les competències requerides.
  • El tutor serà assignat a cada alumne en funció del tema i tipus de recerca triat. El tutor ajudarà a l'alumne en qüestions de rellevància que puguin ser objecte d'un treball d'investigació en el que l'estudiant pugui aplicar les competències adquirides prèviament.
    • a) Treballs en grup per a l'estudi de les lectures/casos.
    • b) Activitats d'aprenentatge cooperatiu.
    • c) Lectures de textos recomanats, articles, guies, entre d'altres.
    • d) Preparació dels temes per al treball en grup i per a l'exposició dels mateixos.
    • e) Activitats de seguiment i avaluació formativa per orientar sobre l'aprenentatge de conceptes, habilitats i actituds.
    • f) Recerca, selecció i organització de la informació.
    • g) Preparació del treball final d'avaluació.
    • h) Disseny i elaboració escrita i oral de la proposta de Treball de Fi de Grau.