Grau en Infemeria
Dona i nounat
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 4 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 3r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 3r |
Professorat
-
Titular:
-
Col·laborador:
-
Sr. Antonio Rosa Castillo
-
Competències
Bàsiques i generals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA2. Seleccionar i dur a terme intervencions infermeres des de un plantejament integral adients a cada etapa vital d'atenció de salut.
- RA3. Identificar les característiques del normal desenvolupament psicomotriu, maduratiu i afectiu de cada etapa de la infància i l'adolescència
- RA5. Dissenyar i aplicar les intervencions educatives per a la promoció de la salut, la prevenció de la malaltia i l'adquisició d'habilitats en el cuidatge i
tractament en situacions de malaltia - RA6. Identificar hàbits o actituds de risc per a la salut física i/o mental
- RA9. Establir una relació terapèutica, empàtica i respectuosa.
- RA10. Utilitzar estratègies i habilitats que permetin una comunicació efectiva
- RA11. Conèixer els principis bàsics d'identificació i actuació en situacions de risc vital i situacions terminals
- RA13. Utilitzar estratègies i habilitats que permetin una comunicació efectiva
- RA14. Seleccionar les activitats de prevenció primària adequades
- RA21. Valorar i aplicar cures a les dones durant els processos de cicle reproductiu i climateri
- RA22. Facilitar el procés adaptatiu propi de la maternitat
- RA26. Conèixer les estratègies de treball en equip així com l'aportació específica infermera
Continguts
- BLOC I. Atenció a la Dona
- Tema 1. Models d'atenció durant gestació, part i puerperi.
- Part a casa i part extrahospitalari.
- Tema 2. Cuidatge neurohormonal del part i puerperi.
- L'epigenètica i els cuidatges centrats en el desenvolupament neonatal.
- Tema 3. Salut Mental i psicopatologia Perinatal.
- Tema 4. Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva de la Dona.
- Tècniques de reproducció assistida (TRA).
- Tècniques de reproducció assistida (TRA).
- Tema 1. Models d'atenció durant gestació, part i puerperi.
- BLOC II. Atenció al Nadó
- Tema 5. Acompanyament al dol en edat pediàtrica
- Tema 6. Primers auxilis en pediatria
- Tema 7. Alimentació saludable en edat pediàtrica
- Tema 8. TIC i pediatria
Metodologies docents
Seguint les orientacions del Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) els estudis universitaris han de seguir un model centrat en l'estudiant i en
l'aprenentatge de competències. Això implica que l'estudiant han d'assumir un rol actiu fent construcció del seu propi coneixement a través d'una actitud
crítica, reflexiva, autònoma i de treball permanent.
Amb aquest objectiu i, atenent també a les intel·ligències múltiples que impliquen una diversitat de formes d'aprendre dins de la mateixa aula, a
aquesta assignatura es proposen una gran varietat de metodologies on l'estudiant haurà de treballar tant de forma autònoma -simulacions, anàlisi
d'articles, visualització de documentals i pel·lícules, elaboració de reflexions, etc. - com de forma col·laborativa - Treball Grupal Transversal-.
A través de la plataforma moodle es posarà a l'abast de l'estudiant tota la informació necessària pel seguiment de l'assignatura.
Sistema d’avaluació
Informació general sobre l'avaluació:
L'avaluació de les competències genèriques es realitza de forma contínua a partir del que l'estudiant demostri en les diferents activitats proposades. L'avaluació continuada consisteix en la proposta de diferents proves d'avaluació que afavoreixen l'adquisició dels coneixements i competències de l'assignatura al llarg del procés d'aprenentatge d'aquesta.
La qualificació de l'assignatura es calcula mitjançant la mitjana ponderada de les diferents notes obtingudes en les proves que constitueixen l'avaluació continuada i segons l'establert a la normativa d'avaluació de l'ESIHMar. L'assignatura es divideix en 3 blocs els quals l'estudiant haurà de superar amb una qualificació igual o superior a 5, per tal que aquests puguin fer mitjana en la qualificació final. Segons el que estableix l'article 5 del Real Decreto 1125/2003, els resultats obtinguts per l'estudiant es quantificaran en funció de l'escala numèrica de 0 a 10, amb la corresponent equivalència qualitativa: suspens (0 - 4,9), aprovat (5 - 6,9), notable (7 - 8,9) i excel·lent (9 - 10).
A continuació es descriuen els sistemes d'avaluació principals de l'assignatura. Pot consultar-se el detall de les activitats de cada bloc, així com els terminis de lliurament i condicions de recuperació, en el pla docent de l'assignatura (disponible al Moodle).
Taula resum de l'avaluació continuada
35% |
Bloc 1 |
VideoBlog a YouTube + Google Site |
25% |
Bloc 2 |
Díptic/tríptic |
40% |
Bloc 3 |
Prova individual de coneixements |