Grau en Infemeria
Salut Pública
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 5 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 1r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 2n |
Professorat
-
Titular:
-
Col·laboradors:
-
Sr. Jordi González Jiménez
-
Dra. Alba Llop Gironès
-
Competències
Bàsiques i generals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA32. Conèixer els serveis de salut i socials d'atenció a les persones.
- RA33. Distingir els models i nivells d'atenció a la salut.
- RA34. Conèixer les activitats a desenvolupar per a la cura de les persones, famílies i comunitats.
- RA35. Identificar les habilitats requerides per al treball en equip.
- RA36. Seleccionar les habilitats per a la promoció de la participació de les persones i grups en el procés salut-malaltia.
- RA37. Comprendre el concepte i evolució de la salut pública.
- RA38. Conèixer els factors que condicionen la salut de les persones, famílies i comunitat.
- RA39. Conèixer les fases de l'Estudi de Salut de la Comunitat com a mètode per al diagnòstic de salut de la mateixa.
- RA40. Identificar els sectors socials d'interès per a la salut: sanitaris, educatius...
- RA41. Conèixer el rol infermer en els diversos àmbits de l'atenció́ a la salut.
- RAX. Identificar l'articulació́ de les desigualtats de gènere amb altres desigualtats, d'edat, de classe social, d'origen, ètnico-culturals, d'orientació sexual, de diferents capacitats, i la seva plasmació en la salut de les persones.
- RA2X. Conèixer les dades i els mecanismes de les desigualtats de gènere en l'accés als recursos econòmics i socials que incideixen en la salut de dones i homes (pitjor o millor alimentació; accés al treball i tipus de treballs; accés a l'educació i, per tant, a la prevenció; accés a les tecnologies de la informació i la comunicació i, per tant, a la informació sobre la salut; accés a l'esport, etc.).
Continguts
-
Conceptualització de salut i els seus determinants
-
Definició de salut i malaltia
-
Determinants socials de la salut
-
Desigualtats socials en salut
-
-
Definició dels àmbits, contextos d'acció i els tipus d'intervenció pròpies de la salut pública
-
Definició de salut pública
-
Àmbits, contextos i tipologies d'intervencions de la salut pública
-
Reptes de la salut pública
-
-
Els sistemes de salut espanyol i català
-
Sistema de salut espanyol
-
Sistema de salut català
-
Metodologies docents
- La plataforma Moodle s'utilitzarà com a mitjà de comunicació i com a font de recursos (lectures recomanades, vídeos, articles de premsa, etc.). En aquest espai també es trobarà tota la planificació de l'assignatura: pla docent, guies i indicacions dels treballs, activitats a desenvolupar a l'aula, instruments d'avaluació, etc.
- L'estudiantat podrà realitzar tutories acadèmiques amb l'equip docent de l'assignatura. Els horaris de les tutories acadèmiques estaran disponibles al Moodle a l'inici de l'assignatura.
- A continuació es mostren les principals activitats formatives de l'assignatura:
- Sessions plenàries: 20h (10 sessions)
- Seminaris: 10h (5 sessions)
- Treball autònom i tutelat: 95h
Sistema d’avaluació
Informació general sobre l'avaluació:
L'avaluació de les competències genèriques es realitza de forma contínua a partir del que l'estudiant demostri en les diferents activitats proposades. L'avaluació continuada consisteix en la proposta de diferents proves d'avaluació que afavoreixen l'adquisició dels coneixements i competències de l'assignatura al llarg del procés d'aprenentatge d'aquesta.
La qualificació de l'assignatura es calcula mitjançant la mitjana ponderada de les diferents notes obtingudes en les proves que constitueixen l'avaluació continuada i segons l'establert a la normativa d'avaluació de l'ESIHMar. L'assignatura es divideix en 3 blocs els quals l'estudiant haurà de superar amb una qualificació igual o superior a 5, per tal que aquests puguin fer mitjana en la qualificació final. Segons el que estableix l'article 5 del Real Decreto 1125/2003, els resultats obtinguts per l'estudiant es quantificaran en funció de l'escala numèrica de 0 a 10, amb la corresponent equivalència qualitativa: suspens (0 - 4,9), aprovat (5 - 6,9), notable (7 - 8,9) i excel·lent (9 - 10).
A continuació es descriuen els sistemes d'avaluació principals de l'assignatura. Pot consultar-se el detall de les activitats de cada bloc, així com els terminis de lliurament i condicions de recuperació, en el pla docent de l'assignatura (disponible al moodle).
Taula resum de l'avaluació continuada
30% |
Bloc 1 |
15% – Seminari 2 (grupal) 15% – Seminari 4 (grupal) |
30% |
Bloc 2 |
20% – ABP integrat: treball escrit (grupal) 10% – ABP integrat: defensa oral (grupal) |
40% |
Bloc 3 |
Prova final (individual) |