Grau en Infemeria
Activitat física, esport i salut
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 4 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 3r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 3r |
Professorat
-
Titular:
-
Col·laborador:
Competències
Bàsiques i generals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA 5.1 Conèixer el rol d'infermeria en els diversos àmbits de l'esport i l'activitat física.
- RA 5.2 Identificar el tipus d'activitat física i les recomanacions actuals d'activitat física per la salut en els diferents grups de població.
- RA 5.3 Identificar les estratègies internacionals i nacionals de promoció de la salut mitjançant l'activitat física.
- RA 5.4 Conèixer els beneficis de l'activitat física per a la salut i els riscs del sedentarisme.
- RA 5.5 Comprendre els factors que condicionen la realització d'activitat física en les persones.
- RA 5.6 Valorar i identificar el nivell d'activitat física i altres paràmetres de salut.
- RA 5.7 Demostrar habilitats en prescriure activitat física saludable a diferents grups poblacionals.
- RA 5.8 Utilitzar estratègies per la promoció de l'activitat física com a eina preventiva i terapèutica.
- RA 5.9 Argumentar de forma estructurada, concisa i contrastada.
- RA 5.10 Desenvolupar el raonament crític: habilitats per a l'anàlisi, l'avaluació i la formulació reflexiva d'arguments
- RA 5.11 Utilitzar el diàleg reflexiu i l'autoavaluació de les pròpies experiències d'aprenentatge com a mitjans per al desenvolupament continu del coneixement professional.
Continguts
- Bloc 1. Definició dels principals conceptes (comportament sedentari, activitat física, exercici físic, condició física)
- Bloc 2. El rol del professional d'infermeria en la promoció d'activitat física.
- Bloc 3. Epidemiologia de l'activitat física, inactivitat física i sedentarisme.
- Bloc 4. L'activitat física, exercici físic, i salut.
- Bloc 5. Influència de l'activitat física i conductes sedentàries en la cognició i paràmetres de salut cerebral.
- Bloc 6. Recomanacions actuals d'activitat física per la salut.
- Bloc 7. Estratègies internacionals i nacionals de promoció de la salut mitjançant l'activitat física.
- Bloc 8. L'activitat física com a conducta saludable: Eines per motivar a les persones a ser actius.
- Bloc 9. Programes d'activitat física saludable.
- Bloc 10. Prescripció d'exercici físic en diferents grups de població
Metodologies docents
En el desenvolupament de l'assignatura s'utilitzarà la plataforma Moodle. En aquest espai es disposarà de la documentació de l'assignatura: pla docent, guies, textos, documents, activitats, instruments d'avaluació, etc.
Els estudiants tindran tutories opcionals amb la professora titular de l'assignatura. Els horaris de les tutories es pactaran amb la professora.
Per a treballar els continguts de l'assignatura s'estableixen les activitats formatives que cal realitzar i la forma d'avaluació de les mateixes.
- Sessions plenàries i pràctiques: 30h (1,2 ECTS)
- Treball autònom: 95h (3,8 ECTS)
Sistema d'avaluació
Informació general sobre l'avaluació:
L'avaluació de les competències genèriques es realitza de forma contínua a partir del que l'estudiant demostri en les diferents activitats proposades. L'avaluació continuada consisteix en la proposta de diferents proves d'avaluació que afavoreixen l'adquisició dels coneixements i competències de l'assignatura al llarg del procés d'aprenentatge d'aquesta.
La qualificació de l'assignatura es calcula mitjançant la mitjana ponderada de les diferents notes obtingudes en les proves que constitueixen l'avaluació continuada i segons l'establert a la normativa d'avaluació de l'ESHIMar. L'assignatura es divideix en 3 blocs els quals l'estudiant haurà de superar amb una qualificació igual o superior a 5, per tal que aquests puguin fer mitjana en la qualificació final. Segons el que estableix l'article 5 del Real Decreto 1125/2003, els resultats obtinguts per l'estudiant es quantificaran en funció de l'escala numèrica de 0 a 10, amb la corresponent equivalència qualitativa: suspens (0 - 4,9), aprovat (5 - 6,9), notable (7 - 8,9) i excel·lent (9 - 10).
A continuació es descriuen els sistemes d'avaluació principals de l'assignatura. Pot consultar-se el detall de les activitats de cada bloc, així com els terminis de lliurament i condicions de recuperació, en el pla docent de l'assignatura (disponible al Moodle).
Taula resum de l'avaluació continuada
30% |
Bloc 1 |
Anàlisi de casos |
40% |
Bloc 2 |
Projecte assignatura |
30% |
Bloc 3 |
Prova individual de coneixements |