Grau en Infemeria
Cooperació internacional
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 4 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 3r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 3r |
Professorat
-
Titular:
-
Col·laboradora:
-
Sra. Mercè Claret
-
Competències
Bàsiques i generals:
|
Transversals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA1. Comprendre el comportament interactiu de la persona en funció del gènere, grup o comunitat, dins del seu context social i multicultural.
- RA2. Basar les intervencions de la infermeria en l'evidència científica i en els medis disponibles
- RA3. Conèixer els sistemes d'informació sanitària
- RA4. Conèixer els principals grups de fàrmacs, els principis d'autorització, ús i indicació i el mecanisme d'acció.
- RA5. Identificar els problemes nutricionals de major prevalença i seleccionar les recomanacions dietètiques adequades.
- RA6. Conèixer els processos fisiopatològics i les seves manifestacions i els factors de risc que determinen els estats de salut i malaltia en les diferents etapes del cicle vital.
- RA7. Identificar les respostes psicosocials de les persones davant de situacions de salut (en particular, la malaltia i el patiment), seleccionant les accions adequades per a proporcionar-los ajuda.
- RA8. Comprendre la funció i activitats i actitud cooperativa que el professional ha de desenvolupar en un equip d'Atenció Primària de salut.
- RA9. Identificar els factors relacionats amb la salut i els problemes de l'entorn, per atendre les persones en situacions de salut i malaltia com a integrants d'una comunitat.
- RA10. Identificar i analitzar la influència de factors interns i externs en el nivell de salut d'individus i grups
- RA11. Analitzar les dades estadístiques referides a estudis poblacionals, identificant les possibles causes de problemes de salut.
- RA12. Identificar la diversitat de pràctiques de salut amb relació a la diversitat de contextos culturals.
- RA13. Conèixer els principals actors de l'ajuda humanitària i la cooperació, els seus principis d'acció, mecanismes i finançament.
Continguts
- 1. Introducció a la Salut Internacional
- 1.1. Definició de conceptes
- 1.2. Geografia mèdica. Determinants de la salut.
- 1.4. Vigilància epidemiològica
- 1.5. Actors de la cooperació i ajuda humanitària.
- 2. Principals problemes de salut i estratègies d'intervenció
- 2.1. Programa ampliat d'Immunització
- 2.2. Desnutrició i Programes maternoinfantils .
- 2.3. Epidèmies
- 2.4. Emergències humanitàries
- 3. Malaltes tropicals, importades o d'alta prevalença .
- 3.1. Malalties transmeses per vectors
- 3.2. Malalties relacionades amb l'aigua i els aliments.
- 4. La Salut Internacional
- 4.1 Malalties emergents i alertes sanitàries
- 4.2. Salut del viatger
Metodologies docents
- MD1 Sessions expositives amb participació activa de l'alumnat.
- MD3 Estudi de casos
- MD4 Exegètica de lectures recomanades actuals.
- MD4 Discussions.
- MD3 Aprenentatge cooperatiu a través del treball grupal.
- MD4 Treball autònom
- MD5 Presentacions de temes per part dels estudiants
- MD6 Tutories presencials.
Sistema d'avaluació
Informació general sobre l'avaluació:
L'avaluació de les competències genèriques es realitza de forma contínua a partir del que l'estudiant demostri en les diferents activitats proposades. L'avaluació continuada consisteix en la proposta de diferents proves d'avaluació que afavoreixen l'adquisició dels coneixements i competències de l'assignatura al llarg del procés d'aprenentatge d'aquesta.
La qualificació de l'assignatura es calcula mitjançant la mitjana ponderada de les diferents notes obtingudes en les proves que constitueixen l'avaluació continuada i segons l'establert a la normativa d'avaluació de l'ESIMar. L'assignatura es divideix en 3 blocs els quals l'estudiant haurà de superar amb una qualificació igual o superior a 5, per tal que aquests puguin fer mitjana en la qualificació final. Segons el que estableix l'article 5 del Real Decreto 1125/2003, els resultats obtinguts per l'estudiant es quantificaran en funció de l'escala numèrica de 0 a 10, amb la corresponent equivalència qualitativa: suspens (0 - 4,9), aprovat (5 - 6,9), notable (7 - 8,9) i excel·lent (9 - 10).
A continuació es descriuen els sistemes d'avaluació principals de l'assignatura. Pot consultar-se el detall de les activitats de cada bloc, així com els terminis de lliurament i condicions de recuperació, en el pla docent de l'assignatura (disponible al Moodle).
Taula resum de l'avaluació continuada
Activitat |
% Sobre la nota global |
SE2-1 |
20% |
SE2-2 | 20% |
SE2-3 | 20% |
SE2-4 | 20% |
SE2-5 | 20% |