Grau en Infemeria
Cuidatges en els processos de mort i dol
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 4 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 3r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 1r |
Professorat
-
Titular:
-
Col·laboradora:
Competències
Generals:
|
Específiques:
|
Professionals:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA3. Analitzar les habilitats que faciliten les relacions interpersonals.
- RA4. Analitzar els tipus de resposta emprats en les situacions problemàtiques.
- RA8. Adquirir autoconeixement.
- RA33. Comprendre el comportament interactiu de la persona en funció del gènere, grup o comunitat, dins del seu context social i multicultural.
- RAa. Desenvolupar una visió global i integradora del procés de dol.
- RAb. Establir una relació terapèutica empàtica i respectuosa amb les persones.
- RAc. Utilitzar estratègies i habilitats que permetin una comunicació efectiva amb pacients i famílies.
- RAe. Aplicar el procés de cures infermeres a persones en procés de mort i dol.
- RAf. Diferenciar els diversos recursos d'atenció a les persones en processos de mort i dol.
- RAg. Reconèixer els processos naturals i complicats del procés de dol.
Continguts
- Temàtiques
- La mort i el procés de dol:
- La mort i les cures pal·liatives.
- El procés de dol.
- Cures d'infermera:
- Pacient amb dolor.
- Pacient amb dificultat respiratòria.
- En situació d'últims dies.
- El paper de la infermera en els processos de mort i dol:
- Acompanyament i gestió emocional en el procés de dol.
- La família del pacient
- Males notícies.
- Bioètica al final de la vida.
- La mort i el procés de dol:
- Seminaris
- Seminari 1 (avaluació Bloc II): Anàlisis de casos
- Seminari 2 (avaluació Bloc II): A especificar.
- Simulacions
- Simulació 1: Situacions de morts inesperades i processos de dol.
- Simulació 2: Cuidatges en els processos de mort i gerontologia
Metodologies docents
- Sessions plenàries expositives i interactives. Per tal d'aprofundir en els continguts i connectar-los amb la pràctica i l'experiència pròpia, és important que els alumnes participin de forma activa.
- Seminaris i simulacions. En aquests espais es posarà en pràctica els conceptes i tècniques apreses en les sessions plenàries, així com el desenvolupament del treball en equip.
- Lectura de textos i articles sobre els diferents temes proposats a les sessions plenàries.
- Visualització de fragments de vídeos, entrevistes o pòdcast per aprofundir, reflexionar i analitzar de forma crítica els continguts treballats a l'aula.
- Espais de discussió i reflexió, tant en grup com en l'àmbit individual.
- Treball autònom: cerca d'informació dels continguts presentats en les sessions plenàries i anàlisis d'articles, documentals i d'altres recursos.
- Tutories individualitzades (a demanda de l'estudiant).
Sistema d’avaluació
Informació general sobre l'avaluació:
L'avaluació de les competències genèriques es realitza de forma contínua a partir del que l'estudiant demostri en les diferents activitats proposades. L'avaluació continuada consisteix en la proposta de diferents proves d'avaluació que afavoreixen l'adquisició dels coneixements i competències de l'assignatura al llarg del procés d'aprenentatge d'aquesta.
La qualificació de l'assignatura es calcula mitjançant la mitjana ponderada de les diferents notes obtingudes en les proves que constitueixen l'avaluació continuada i segons l'establert a la normativa d'avaluació de l'ESIMar. L'assignatura es divideix en 3 blocs els quals l'estudiant haurà de superar amb una qualificació igual o superior a 5, per tal que aquests puguin fer mitjana en la qualificació final. Segons el que estableix l'article 5 del Real Decreto 1125/2003, els resultats obtinguts per l'estudiant es quantificaran en funció de l'escala numèrica de 0 a 10, amb la corresponent equivalència qualitativa: suspens (0 - 4,9), aprovat (5 - 6,9), notable (7 - 8,9) i excel·lent (9 - 10).
A continuació es descriuen els sistemes d'avaluació principals de l'assignatura. Pot consultar-se el detall de les activitats de cada bloc, així com els terminis de lliurament i condicions de recuperació, en el pla docent de l'assignatura (disponible al Moodle).
Taula resum de l'avaluació continuada
30% |
Bloc 1 |
Projecte Integrat - Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) |
30% |
Bloc 2 |
Treball grupal. Anàlisis de casos |
40% |
Bloc 3 |
Prova escrita final de l'assignatura |