Màster Universitari en Infermeria i Salut Escolar

• Titular:

• Dra. Olga Rodrigo Pedrosa

Bàsiques i generals:

• CB6. Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació de idees, sovint en un context de recerca.
  • CB9. Que els/les estudiants siguin capaces d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, estant incomplerta o limitada, inclou reflexions sobre responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació de coneixements i judicis.
  • CB10. Que els estudiants posseeixin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
  • CG1. Treballar en equips multidisciplinaris, que desenvolupin la seva activitat d'acord als principis del codi deontològic en l`àmbit de la infermeria escolar

Específiques:

• CE6. Dissenyar projectes de recerca en Salut Escolar i/o Guies de Pràctica Clínica sobre situacions de salut prevalents a l'entorn escolar
  • CE9. Dissenyar i defensar un projecte de recerca, susceptible d'accedir a programes competitius de finançament, fent us de criteris de rigor científic

Transversals:

• CT1. Utilitzar les noves tecnologies com a estratègia educativa en la Educació per a la Salut
  • CT2. Aplicar estratègies per a la resolució de problemes
  • CT3. Mostrar habilitats per adquirir nous coneixements
  • CT4. Mostrar sentit de compromís, respecte, honestedat i seguretat, habilitats comunicatives (orals i escrites), així com llenguatge corporal.

Resultats d'aprenentatge

• RA1. Demostra coneixement i comprensió de la metodologia científica
  • RA2. Utilitza un llenguatge pertinent per comunicar conclusions
  • RA3. Mostra estratègies d'aprenentatge autònom
  • RA4. Elabora i defensa un projecte innovador en l'àmbit de la salut escolar susceptible de ser finançat
  • RA5. Aplica els principis ètics en l'elaboració del seu projecte
  • RA6. Argumenta l'anàlisi de resultats de la recerca en l'àmbit de la Salut Escolar i el seu impacte en la pràctica professional
  • RA7. Identifica fonts de finançament pertinents segons les característiques del projecte de recerca
  • RA8. Identifica i problematitza les desviacions, estereotips i rols de gènere en la seva disciplina i professió
  • RA9. Coneix i fa servir les aportacions de les dones i dels estudis de gènere en la seva disciplina
  • RA10. Sap fer un us inclusiu i no sexista del llenguatge
  • RA11. Sap fer una informació crítica de la informació (diferències per sexe en morbimortalitat, desviacions i bretxes de gènere) i adoptar pràctiques que incorporin el coneixement de les diferències segons el sexe i les desigualtats de gènere.
  • RA12. Incorpora eines per avaluar i monitoritzar la igualtat de gènere en les intervencions relacionades amb la salut.

• UD1. Introducció a la recerca en l'àmbit de la infermeria escolar
    • 1.1. Importància de la recerca infermera en el context escolar
    • 1.2. Ciència infermera i infermeria escolar
    • 1.3. Els paradigmes de la recerca
    • 1.4. Aspectes ètics de la recerca i criteris de rigor
    • 1.5. Biaix de gènere en la recerca en salut escolar

• UD2. Infermeria Escolar Basada en l'Evidència
    • 2.1. Introducció a la Pràctica Basada en l'Evidència
    • 2.2. Formulació de Preguntes Clíniques
    • 2.3. La cerca bibliogràfica
    • 2.4. La lectura crítica

• UD3. Introducció a l'estadística descriptiva
    • 3.1. Introducció a l'estadística
    • 3.2. Les variables i la seva representació gràfica
    • 3.3. Estadística descriptiva univariant

Metodologies docents

• MD1. Activitats no presencials dedicades a l'estudi i la resolució d'exercicis i treballs proposats pel professor (estudi i treball personal).
  • MD2. Discussió d'un problema plantejat via aula - Aprenentatge Basat en el Pensament
  • MD4. Aprenentatge Basat en Projectes
  • MD5. Realització d'un treball en Grup