Grau en Infemeria
Infermeria integrada II
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 4 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 1r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 2n |
Professorat
-
Titular:
-
Joan Pozas Peña
-
Competències
Generals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA1. Desenvolupar actituds i habilitats que afavoreixen la comprensió de les situacions pràctiques de cures.
- RA2. Desenvolupar actituds i habilitats cognitives, psicomotrius, relacionals i comunicatives.
- RA3. Argumentar de manera estructurada, concisa i contrastada.
- RA4. Comprendre la bibliografia consultada i enquadrar-la en la perspectiva d'infermeria.
- RA5. Desenvolupar el raonament crític : habilitats per a l'anàlisi, l'avaluació i la formulació reflexiva d'arguments
Continguts
-
Exploració i valoració de la persona
-
H1. Exploració física I (Anamnesi i exploració física)
-
H3. Exploració física II (signes vitals, pes, talla, glicèmia, dolor i saturació)
-
-
Suport Vital
-
H2. Suport Vital Bàsic
-
-
Tècniques invasives: Sondatges, venopunció i sutures
-
H4. Eliminació rectal
-
H5. Eliminació vesical
-
H6. Sondes gàstriques
-
H7. Recollida de mostres biològiques II
-
H8. Sutures
-
-
Càlcul i administració de medicació II. Oxigenteràpia
-
H9. Càlcul i administració de medicació II
-
H10. Oxigenteràpia i teràpia respiratòria: Inhalatòria i nebulitzada
-
-
Cas Integrat
-
H11. Cas Integrat II
-
Metodologies docents
- L'assignatura es desenvolupa en un format híbrid: en línia a través de la plataforma Moodle, i de manera presencial a l'àrea de simulació de l'escola.ç
- Dins de l'espai virtual de la plataforma Moodle, es disposarà de tot el contingut i la documentació de l'assignatura: comunicacions d'informació, pla docent, material de lectura i audiosivual, referències bibliogràfiques, activitats formatives i avaluatives.
- L'assignatura se sustenta sobre el model pedagògic de "Flipped Classroom" o "Aula invertida". Els estudiants realitzen un treball autònom previ de preparació dels continguts teòrics fora de classe, i posteriorment assisteixen presencialment als espais de simulació de l'escola on posen en pràctica els coneixements teòrics a través de supòsits i casos clínics contextualitzats. Finalment, després de la fase presencial i de tornada a casa, els estudiants treballen a través de la plataforma Moodle i de manera col·laborativa per equips, aplicant els coneixements adquirits a les dues fases anteriors, creant nou contingut, resultat dels seus nous coneixements i experiències, individuals i col·lectives.
- Les activitats de simulació es basen en el model conceptual SimZones de Roussin i Weinstock. Concretament duent a terme simulacions de "Zona 1", on mitjançant simuladors de tasques i la supervisió i guia del docent expert, l'estudiantat posarà en pràctica els procediments estudiats a nivell teòric de manera prèvia.
- Per treballar els continguts de l'assignatura s'estableixen diferents tipus d'activitats formatives que l'estudiantat haurà de fer:
1. Sessions plenàries: espai virtual amb el professor titular per a la introducció de continguts i assignatura, així com de les metodologies i els processos d'avaluació.
2. Treball autònom: preparació i estudi de continguts teòrics, realització de les activitats asincròniques, lectura de bibliografia recomanada, preparació de les activitats avaluatives, etc.
3. Simulacions: sessions presencials on l'estudiantat, mitjançant l'ús de simuladors de tasques i habilitats, posarà en pràctica els coneixements teòrics estudiats prèviament.
4. Treball col·laboratiu: treball en equip que es fa després de la sessió presencial de simulació a través de la plataforma Moodle, amb l'objectiu de consolidar els coneixements adquirits.