Grau en Infemeria
Metodologia de la investigació
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 6 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 2n |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 3r |
Professorat
-
Titular:
-
Dra. Astrid Escrig Piñol
-
-
Col·laboradora:
-
Sra. Eva Padrosa Sayeras
-
Competències
Generals:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA 42. Identificar les etapes del mètode científic i la seva aplicació en infermeria.
- RA 43. Fonamentar la pràctica clínica en l'evidència científica i utilitzar i avaluar de manera crítica la producció científica, que contribueixi a la millora de la qualitat.
- RA 44. Descriure les característiques de la investigació quantitativa i qualitativa.
- RA 45. Descriure les potencialitats i limitacions de cadascuna de les tècniques.
- RA 47. Consultar i utilitzar les fonts d'informació, i les bases de dades relacionades amb la infermeria.
- RA 48. Llegir articles científics i realitzar una crítica correcta.
Continguts
- Introducció a la recerca en infermeria
- El mètode científic en la recerca en salut
- La importància de la recerca en la pràctica infermera
- Pràctica basada en l'evidència
- Tendències d'investigació en l'àmbit de la recerca infermera i salut
- Cerca bibliogràfica i fonts d'informació
- Lectura crítica de literatura científica
- Paradigmes de recerca
- Comunicació científica
- Recerca i innovació
- Introducció a la recerca quantitativa
- La investigació quantitativa en infermeria i salut
- Dissenys en investigació quantitativa
- Mostra: tipus i càlcul de la grandària
- Variables d'estudi
- Instruments de mesura i fonts d'informació
- Procediment per a la recollida de dades
- Anàlisi de dades quantitatives
- Criteris ètics i de rigor científic
- Introducció a la recerca qualitativa
- La investigació qualitativa en infermeria i salut
- Dissenys en investigació qualitativa
- Participants i tipus de mostra
- Tècniques per a la recol·lecció de dades
- Anàlisi de dades qualitatives
- Criteris ètics i de rigor científic
Metodologies docents
- En aquesta assignatura es combinaran diferents metodologies d'ensenyament i aprenentatge, que es desenvoluparan en sessions plenàries, agrupacions reduïdes participatives (seminaris i tutories acadèmiques) i treball autònom.
- La plataforma Moodle s'utilitzarà com a mitjà de comunicació i com a font de recursos (lectures recomanades, vídeos, articles de premsa, podcast, etc). En aquest espai també es trobarà tota la planificació de l'assignatura: pla docent, guies, indicacions i treballs, activitats a desenvolupar a l'aula, instruments d'avaluació, etc.
- Els i les estudiants podran realitzar tutories acadèmiques amb l'equip docent de l'assignatura. Els horaris de les tutories acadèmiques estaran disponibles al Moodle a l'inici de l'assignatura.
- A continuació es mostren les principals activitats formatives de l'assignatura:
- Sessions plenàries: 40h (20 sessions)
- Seminaris: 8h (4 sessions)
- Treball autònom i tutelat: 102h