Grau en Infemeria
Pràcticum Introductori I.
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 4 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 2n |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 1r |
Professorat
-
Titular:
-
Dra. Raquel Ayuso Margañón
-
Competències
Bàsiques i generals:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA1. Transferir els coneixements teòrics i pràctics apressos a situacions de cures de les persones en tots els àmbits de la cura.
- RA2. Desenvolupar el procés infermer en la cura de les persones segons l'evidència científica i els mitjans disponibles.
- RA3. Desenvolupar els coneixements, les habilitats i les actituds que intervenen en les cures infermeres, considerant el gènere i context cultural.
- RA4. Utilitzar els fonaments, els principis teòrics i els principis metodològics en las situacions reals del tenir cura
- RA5. Mostrar habilitats comunicatives, estimulatives i terapèutiques que requereixen les diverses situacions de cuidatge.
- RA6. Mostrar ser capaç de garantir en tot moment la intimitat, la confidencialitat i el secret professional, sense jutjar a les persones.
- RA7. Actuar d'acord amb els principis ètics i normes legals que regulen la pràctica del cuidatge.
- RA8. Programar activitats i intervencions per protegir la salut i el benestar de les persones, famílies o grups.
- RA9. Reconèixer i aplicar els principis de qualitat assistencial en la pràctica clínica.
Continguts
- La praxis infermera des dels models humanistes i integradors. La identitat infermera. Les funcions infermeres en els diferents nivells d'atenció sanitària.
- El pla d'atenció infermera: del plantejament teòric a l'aplicació practica. La valoració i la recollida de dades com a part fonamental del procés de cures. La valoració integral infermera i les necessitats/problemes de salut reals i de risc.
- Detecció d'estils de vida saludables i d'hàbits de risc.
- Problemes de salut prevalents en adults, infants o adolescents.
- El llenguatge infermer. Diagnòstics, resultats i intervencions d'infermeria d'ús habitual en l'entorn de Cures assignat.
- Les bases anatomo-fisio-patològiques i epidemiològiques necessàries per a la comprensió dels diferents processos d'emmalaltir.
- Característiques específiques del desenvolupament integral, en les etapes del cicle vital.
- El procés d'emmalaltir en les diferents fases del cicle vital. Factors i hàbits de risc. Prevenció i manteniment de la salut.
- Promoció, prevenció i abordatge infermer en els cuidatges professionals bàsics.
- Els cuidatges de comfort, acompanyament i suport.
- Preparació al malalt per a les proves d'exploració i de diagnòstics clínic
- La seguretat física i emocional de les persones i de l'entorn.
- El marc ètic i legal de les cures infermeres. Drets i deures dels malalts en els nostres centres. Codi deontològic infermer en la pràctica assistencial.
- La construcció sòcio-cultural de la salut i la malaltia, i les diversitat d'expectatives individuals i grupals, respecte als cuidatges i els auto-cuidatges.
- La interculturalitat: sensibilització i individualització de la competència intercultural en l'atenció infermera.
- Cultures, seguretat i educació alimentària.
- L'ús terapèutics dels aliments i les dietes, i la seguretat alimentària.
- Les relacions dins de l'equip intra i interdisciplinari de salut. El rol independent i de col·laboració de la infermera.
Metodologies docents
- Seguint les orientacions del Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) els estudis universitaris han de seguir un model centrat en l'estudiant i en l'aprenentatge de competències. Això implica que l'estudiant ha d'assumir un ROL ACTIU fent construcció del seu propi coneixement a través d'una actitud crítica, reflexiva, autònoma i de treball continuo .
- A través de la plataforma Moodle es posarà a l'abast de l'estudiant tota la informació necessària pel seguiment de l'assignatura.