Grau en Infemeria
Cooperació internacional
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 5 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 3r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 3r |
Professorat
-
Titular:
-
Dra. Mercè Rocaspana Moncayo
-
-
Col·laboradors:
-
Sra. Gemma Garreta i Parés
-
Competències
Bàsiques i generals:
|
Transversals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA1. Comprendre el comportament interactiu de la persona en funció del gènere, grup o comunitat, dins del seu context social i multicultural.
- RA2. Basar les intervencions de la infermeria en l'evidència científica i en els medis disponibles
- RA3. Conèixer els sistemes d'informació sanitària
- RA4. Conèixer els principals grups de fàrmacs, els principis d'autorització, ús i indicació i el mecanisme d'acció.
- RA5. Identificar els problemes nutricionals de major prevalença i seleccionar les recomanacions dietètiques adequades.
- RA6. Conèixer els processos fisio- patològics i les seves manifestacions i els factors de risc que determinen els estats de salut i malaltia en les diferents etapes del cicle vital.
- RA7. Identificar les respostes psicosocials de les persones davant de situacions de salut (en particular, la malaltia i el patiment), seleccionant les accions adequades per a proporcionar-los ajuda .
- RA8. Comprendre la funció i activitats i actitud cooperativa que el professional ha de desenvolupar en un equip d' Atenció Primària de salut.
- RA9. Identificar els factors relacionats amb la salut i els problemes de l'entorn, per atendre les persones en situacions de salut i malaltia com a integrants d'una comunitat
- RA10. Identificar i analitzar la influència de factors interns i externs en el nivell de salut d'individus i grups
- RA11. Analitzar les dades estadístiques referides a estudis poblacionals, identificant les possibles causes de problemes de salut.
- RA12. Identificar la diversitat de pràctiques de salut en relació a la diversitat de contextos culturals.
- RA13. Conèixer els principals actors de l'ajuda humanitària i la cooperació, el seus principis d'acció, mecanismes i finançament.
Continguts
- 1. Introducció a la Salut Internacional
- 1.1. Definició de conceptes
- 1.2. Geografia mèdica. Determinants de la salut.
- 1.4. Vigilància epidemiològica
- 1.5. Actors de la cooperació i ajuda humanitària.
- 2. Principals problemes de salut i estratègies d`intervenció
- 2.1. Programa ampliat de Immunització
- 2.2. Desnutrició i Programes materno-infantils .
- 2.3. Epidèmies
- 2.4. Emergències humanitàries
- 3. Malaltes tropicals, importades o d'alta prevalença .
- 3.1. Malalties transmeses per vectors
- 3.2. Malalties relacionades amb l'aigua i els aliments.
- 4. La Salut Internacional
- 4.1 Malalties emergents i alertes sanitàries
- 4.2. Salut del viatger
Metodologies docents
- Metodologia expositiva facilitant sempre la participació activa dels alumne.
- Aprenentatge significatiu de l'alumnat centrat en expectatives i necessitats teòriques, actitudinals i amb visió professional.
- Interacció de l'alumnat en el seu propi aprenentatge i de la resta de companys/es, mitjançant diverses tècniques (activitats individuals, activitats grupals, presentacions).
- Docents com a facilitadors de l'aprenentatge.
MD1 Sessions expositives amb participació activa de l'alumnat.
MD2 Demostració dirigida al laboratori.
MD3 Estudi de casos
MD4 Exagètica de lectures recomanades actuals.
MD4 Discussions.
MD3 Aprenentatge cooperatiu a través del treball grupal.
MD4 Treball autònom
MD5 Presentacions de temes per part dels estudiants
MD6 Tutories presencials.
Activitats formatives
AF1 Sessions expositives.
AF2 Pràctiques al laboratori.
AF3 Seminaris
AF4 Tutories individuals /grupals.
AF5 Treball individual
AF6 Treball grupal.
AF7 Presentacions
AF8 Lectura crítica autònoma.