Grau en Infemeria
Taller d'habilitats socials
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 5 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 3r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 3r |
Professorat
-
Titular:
-
Dra. Susana Sánchez Quinto
-
Competències
Bàsiques i generals:
|
Específiques:
|
Professionals:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA1. G3 G16 P7 Descriure la composició i finalitat del grup i les normes que el regeixen.
- RA2. G16 P4 P7 Analitzar els rols que es desenvolupen en els grups.
- RA3. G1 G13 P4 P13 Analitzar les habilitats que faciliten les relacions interpersonals.
- RA4. G1 G9 P4 P13 Analitzar els tipus de resposta emprats en les situacions problemàtiques.
- RA5. G9 G13 P7 Analitzar els elements bàsics en el procés de gestió de conflictes.
- RA6. G1 G9 G11 G13 P4 Exercitar-se en l'anàlisi de situacions problemàtiques generadores de conflictes.
- RA7. G9 G11 G13 G22 P7 E13 Determinar estratègies de gestió de conflictes.
- RA8. G1 G13 G22 E13 Adquirir autoconeixement.
- RA33. Comprendre el comportament interactiu de la persona en funció del gènere, grup o comunitat, dins del seu context social i multicultural.
Continguts
-
Tema 1. Que son les habilitats socials?. Importància de les relacions. Característiques de les habilitats socials.
-
Tema 2. Habilitats socials bàsiques, avançades i superiors. Exploració de fortaleses i punts febles.
-
Tema 3. Importància de les habilitats socials a la pràctica infermera. Implicacions en l´estat emocional, físic, social i espiritual del pacient i la seva família.
-
Tema 4. Intel·ligència Emocional: què es i elements principals que la defineixen. Influencia a les Relacions Interpersonals. Característiques de les persones amb alts nivells d'Intel·ligència Emocional.
-
Tema 5. Que son les emocions? Categories bàsiques d´emocions. Com reconèixer-les i com gestionar-les.
-
Tema 6. Comunicació emocional i empàtica. El llenguatge corporal a les HHSS
-
Tema 7. L´assertivitat. Estils de relació: conductes no assertives i agressives. Entrenament assertiu. Drets assertius
-
Tema 8. Cóm demanar canvis de conductes. Cóm fer critiques constructives
-
Tema 9.Autoconcepte, autocontrol i autoestima.
-
Tema 10. Autoconeixement emocional o consciencia d´un mateix. Creences irracionals
Metodologies docents
L'assignatura es desenvoluparà a través de les següents metodologies: :
- Sessions plenàries expositives i interactives, on serà clau la participació i la implicació de l'estudiant en el seu desenvolupament (CB1;CB4;CG4)
- Lectura de textos i experiències i articles sobre els temes proposat per les professores (CB3; CE8)
- Treball de casos
- Role-playing
- Espais de discussió i reflexió (CB2; CB3; CB4; CG4; CG11; CE8)
- Cerca autònoma d'informació sobre els temes que es desenvoluparan en les sessions plenàries
- L'estudiant haurà de treballar de forma autònoma -anàlisi d'articles, visualització de documentals i pel·lícules (CB1, CB2, CB3, CB4, CG6, C11, C12)
- Tutories individualitzades que es realitzaran a demanda de l'estudiant o de la professora (CB4)