Grau en Infemeria
Compromís Social i Infermeria
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 4 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 3r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 3r |
Professorat
-
Titular:
-
Dra. Noèlia Vázquez Álvarez
-
Competències
Bàsiques i generals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA1. Analitzar els principals elements metodològics i els requisits bàsics de l'ApS.
- RA2. Relacionar i reconèixer les desigualtats socials en salut i la seva influència en la vida de les persones.
- RA3. Analitzar les desigualtats socials, la pobresa i l'exclusió social des de la perspectiva de l'equitat i la justícia social.
- RA4. Identificar la intersecció de diferents eixos d'identitat (gènere, edat, classe, raça, sexualitat i identitat/expressió de gènere, diversitat funcional, etc.) i la seva relació amb les desigualtats en salut.
- RA5. Planificar i implementar experiències pràctiques d'ApS de prevenció i promoció de la salut, adreçades a grups socials en funció de les seves necessitats de salut.
- RA6. Reflexionar sobre el servei realitzat i el seu impacte en grups socials en funció de les seves necessitats de salut.
Continguts
- 1. Introducció a l'aprenentatge-servei
- Definició i fonaments teòrics de la responsabilitat social i l'aprenentatge-servei
- 2. Fonaments teòrics
- La salut: promoció i prevenció
- Aprenentatge i servei a la infermeria
- Habilitats psicosocials
- 3. Els determinants socials i les desigualtats en salut
- Determinants socials en salut
- Les desigualtats en salut a la ciutat de Barcelona
- Les desigualtats en salut en el context de la COVID-19
- 4. La precarietat laboral i l'enfocament interseccional
- Definició de precarietat laboral
- Efectes de la precarietat en la salut
- Introducció i fonaments teòrics de l'enfocament interseccional
Metodologies docents
L'assignatura es realitzarà en format semi-presencial utilitzant com a suport la plataforma Moodle i el Google Meet. En l'espai Moodle hi trobareu la documentació de l'assignatura: Pla Docent, textos, documents, activitats, instruments d'avaluació, etc.
Es especialment important llegir atentament els apartats d'aquest pla docent on es detallen totes les activitats formatives i avaluatives, així com les dates i hores de connexions, seminaris presencials o d'entrega de treballs.
Els i les estudiants poden sol·licitar tutories tant en grup com individuals amb els professors de l'assignatura.
- Treball presencial (a través de connexions Google Meet): 17 hores
- Treball tutelat: 13 hores
- Treball autònom: 95 hores
Avaluació
L'avaluació de les competències es farà de forma individual i de grup, continuada i obligatòria, a través de diferents eines per valorar la consecució de cadascuna. Per aprovar l'assignatura és necessari assolir els objectius d'aprenentatge previstos. La qualificació de l'assignatura ve donada per la mitjana ponderada de les notes obtingudes de totes les activitats avaluables i de l'assistència i participació activa.
L'assignatura i per tant l'avaluació de la mateixa està estructurada amb les intervencions d'aprenentatge-servei a la comunitat com a eix central.
L'avaluació d'aquestes intervencions comprèn: el seu disseny (Activitat 1), la implementació (Activitat 2), la reflexió crítica (Activitats 3 i 4), i l'auto-avaluació (Activitat 4).
El pes de cada ítem d'avaluació es resumeix a la següent taula:
Avaluació de l'assignatura |
|||||
Avaluació continuada |
|||||
Activitat 1 |
Disseny de la intervenció |
Grup |
15% |
||
Activitat 2 |
Intervenció ApS amb entitat local |
Individual* |
30% |
||
Activitat 3 |
Presentació oral de la intervenció |
Grup |
25% |
||
Activitat 4 |
Reflexió crítica sobre la intervenció |
Individual |
20% |
||
90% |
|||||
Assistència i participació activa |
|||||
Sessions plenàries (4) i tutories de grup obligatòries (2) |
Individual |
10% |
*Aquesta activitat és de grup però l’avaluació de la mateixa és de caràcter individual.