Grau en Infemeria
Cooperació internacional
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 4 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 3r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 3r |
Professorat
-
Titular:
Competències
Bàsiques i generals:
|
Transversals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA1. Comprendre el comportament interactiu de la persona en funció del gènere, grup o comunitat, dins del seu context social i multicultural.
- RA2. Basar les intervencions de la infermeria en l'evidència científica i en els medis disponibles
- RA3. Conèixer els sistemes d'informació sanitària
- RA4. Conèixer els principals grups de fàrmacs, els principis d'autorització, ús i indicació i el mecanisme d'acció.
- RA5. Identificar els problemes nutricionals de major prevalença i seleccionar les recomanacions dietètiques adequades.
- RA6. Conèixer els processos fisio- patològics i les seves manifestacions i els factors de risc que determinen els estats de salut i malaltia en les diferents etapes del cicle vital.
- RA7. Identificar les respostes psicosocials de les persones davant de situacions de salut (en particular, la malaltia i el patiment), seleccionant les accions adequades per a proporcionar-los ajuda .
- RA8. Comprendre la funció i activitats i actitud cooperativa que el professional ha de desenvolupar en un equip d' Atenció Primària de salut.
- RA9. Identificar els factors relacionats amb la salut i els problemes de l'entorn, per atendre les persones en situacions de salut i malaltia com a integrants d'una comunitat
- RA10. Identificar i analitzar la influència de factors interns i externs en el nivell de salut d'individus i grups
- RA11. Analitzar les dades estadístiques referides a estudis poblacionals, identificant les possibles causes de problemes de salut.
- RA12. Identificar la diversitat de pràctiques de salut en relació a la diversitat de contextos culturals.
- RA13. Conèixer els principals actors de l'ajuda humanitària i la cooperació, el seus principis d'acció, mecanismes i finançament.
Continguts
- 1. Introducció a la Salut Internacional
- 1.1. Definició de conceptes
- 1.2. Geografia mèdica. Determinants de la salut.
- 1.4. Vigilància epidemiològica
- 1.5. Actors de la cooperació i ajuda humanitària.
- 2. Principals problemes de salut i estratègies d`intervenció
- 2.1. Programa ampliat de Immunització
- 2.2. Desnutrició i Programes materno-infantils .
- 2.3. Epidèmies
- 2.4. Emergències humanitàries
- 3. Malaltes tropicals, importades o d'alta prevalença .
- 3.1. Malalties transmeses per vectors
- 3.2. Malalties relacionades amb l'aigua i els aliments.
- 4. La Salut Internacional
- 4.1 Malalties emergents i alertes sanitàries
- 4.2. Salut del viatger
Metodologies docents
- Metodologia expositiva facilitant sempre la participació activa dels alumne.
- Aprenentatge significatiu de l'alumnat centrat en expectatives i necessitats teòriques, actitudinals i amb visió professional.
- Interacció de l'alumnat en el seu propi aprenentatge i de la resta de companys/es, mitjançant diverses tècniques (activitats individuals, activitats grupals, presentacions).
- Docents com a facilitadors de l'aprenentatge.
MD1 Sessions expositives amb participació activa de l'alumnat.
MD3 Estudi de casos
MD4 Exagètica de lectures recomanades actuals.
MD4 Discussions.
MD3 Aprenentatge cooperatiu a través del treball grupal.
MD4 Treball autònom
MD5 Presentacions de temes per part dels estudiants
MD6 Tutories presencials.
Activitats formatives
AF1 Sessions expositives.
AF3 Seminaris
AF4 Tutories individuals /grupals.
AF5 Treball individual
AF6 Treball grupal.
AF7 Presentacions
AF8 Lectura crítica autònoma.