Grau en Infemeria
Infermeria aplicada a les emergències extrahospitalàries i urgències hospitalàries
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 4 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 3r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 3r |
Professorat
-
Titular:
-
Col·laboradors
-
Sr. Joan Pozas Peña
-
Competències
Bàsiques i generals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA 5.1. Conèixer els processos fisiopatològics, les seves manifestacions i els factors de risc que determinen els estats de salut i malaltia en les diferents etapes del cicle vital
- RA 5.2. Descriure els fonaments del nivell primari de salut i les activitats a desenvolupar per proporcionar una cura integral d'infermeria a l'individu, la família i la comunitat.
- RA 5.3. Comprendre la funció i activitats i actitud cooperativa que el professional ha de desenvolupar en un equip d'Atenció Primària de Salut.
- RA 5.4. Identificar els factors relacionats amb la salut i els problemes de l'entorn, per atendre les persones en situacions de salut i malaltia com a integrants d'una comunitat.
- RA 5.8. Conèixer les alteracions de salut de l'adult, identificant les manifestacions que apareixen en diferents fases
- RA 5.14. Conèixer els principis bàsics d'identificació i actuació en situacions de risc vital i situacions terminals i aplicar maniobres de suport vital bàsic i avançat.
- RA 5.20. Analitzar i interpretar les situacions de cures utilitzant la metodologia del procés de cures i les taxonomies infermeres
- RA 5.21. Desenvolupar actituds i habilitats que afavoreixen la comprensió de les situacions pràctiques de cures.
- RA 5.22. Desenvolupar actituds i habilitats cognitives, psicomotrius, relacionals i comunicatives amb els diferents professionals que intervenen. RA 5.23. Argumentar de forma estructurada, concisa i contrastada
- RA 5.24. Desenvolupar el raonament crític: habilitats per a l'anàlisi, l'avaluació i la formulació reflexiva d'arguments
- RA 5.25. Utilitzar el diàleg reflexiu i l'autoavaluació de les pròpies experiències d'aprenentatge com a mitjans per al desenvolupament continu del coneixement professional
- RA 5.26. Conèixer la utilització de medicaments, beneficis esperats i riscos associats.
Continguts
- Tema 1: Funcionament del sistema d'emergències mèdiques de Catalunya
Logística i dotació del (SEM) - Tema 2: PAS, Valoració primària ABCDE, Cadena de supervivència algoritme SVB
- Tema 3: SVB+DEA, Introducció al SVA
- Tema 4: Via Aèria, Control cervical, ventilació
- Tema 5: Ventilació, respiració i tractament de la patologia respiratòria.
- Tema 6: Valoració circulació, tractament de la patologia circulatòria, Codi IAM
- Tema 7: Valoració neurològica Codi ICTUS, Escala Glasgow
- Tema 8: Tècniques de mobilització i transferència del pacient, Codi PPT
- Tema 9: Incidents de múltiples víctimes, Triatge START i META.
- Tema 10: Simulació, aplicació dels coneixements adquirits.
Metodologies docents
A través de la plataforma Moodle es desenvoluparà el contingut, en aquest espai es disposarà de la documentació de l'assignatura: pla docent, guies, textos, documents, activitats, instruments d'avaluació, etc.
Cada tema constarà amb material teòric específic penjat prèviament a la plataforma Moodle que es treballarà durant les diferents sessions plenàries i simulacions presencials.
Els estudiants optaran a tutories opcionals amb la professor titular de l'assignatura. A l'inici de l'assignatura disposaran dels horaris a Moodle.
Per a treballar els continguts de l'assignatura s'estableixen les activitats penjades a la pròpia plataforma Moodle, seran qüestionaris de resposta ràpida que reforçaran l'assoliment dels conceptes claus de cada tema plantejat.
Avaluació
Informació general sobre l'avaluació:
L'avaluació de les competències genèriques es realitza de forma contínua a partir del que l'estudiant demostri en les diferents activitats proposades. L'avaluació continuada consisteix en la proposta de diferents proves d'avaluació que afavoreixen l'adquisició dels coneixements i competències de l'assignatura al llarg del procés d'aprenentatge d'aquesta.
La qualificació de l'assignatura es calcula mitjançant la mitjana ponderada de les diferents notes obtingudes en les proves que constitueixen l'avaluació continuada i segons l'establert a la normativa d'avaluació de l'ESIMar. L'assignatura es divideix en 3 blocs els quals l'estudiant haurà de superar amb una qualificació igual o superior a 5, per tal que aquests puguin fer mitjana en la qualificació final. Segons el que estableix l'article 5 del Real Decreto 1125/2003, els resultats obtinguts per l'estudiant es quantificaran en funció de l'escala numèrica de 0 a 10, amb la corresponent equivalència qualitativa: suspens (0 - 4,9), aprovat (5 - 6,9), notable (7 - 8,9) i excel·lent (9 - 10).
A continuació es descriuen els sistemes d'avaluació principals de l'assignatura. Pot consultar-se el detall de les activitats de cada bloc, així com els terminis de lliurament i condicions de recuperació, en el pla docent de l'assignatura (disponible al moodle).
Taula resum de l'avaluació continuada
40% |
Bloc 1 |
Qüestionaris individuals sobre el contingut de les sessions |
30% |
Bloc 2 |
Activitats sobre politraumatisme (Qüestionari 10%; Cas clínic 20%) |
30% |
Bloc 3 |
Resolució de cas pràctic individual |