Grau en Infemeria
Seguretat dels malalts: com comunicar els errors.
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 4 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 3r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 3r |
Professorat
-
Titular:
Competències
Generals:
|
Específiques:
|
Resultats d’aprenentatge
Continguts
- Bloc 1: Seguretat dels malalts
- 1.1. Conceptes de seguretat dels malalts
- 1.1. Participació del professional en la prevenció del error
- 1.1. Investigació en seguretat
- 1.1. Aspectes legals i ètics
- Bloc 2: La comunicació i disculpa després d'un error
- 2.1. Informació i comunicació
- 2.3. La comunicació com a eina de la Seguretat dels malalts
- 2.4. Guies clíniques per a la comunicació a seguretat
- 2.5. L'experiència dels professionals i pacients
Metodologies docents
La impartició magistral dels aspectes teòrics i els elements bàsics de la seguretat dels malalts, els debats en classes sobre els errors i com afrontar-los davant la professió infermera i els pacients,van dirigits fonamentalment a la consecució dels objectius d'aprenentatge d'aquesta assignatura.
Classes (magistrals i dirigides al debat i aclariment de continguts):
a) Proporcionar els elements teòrics de la seguretat dels malalts en general i específic de l'entorn sanitari i de la professió d'infermeria a través de la posada a disposició de l'alumnat de l'esquema conceptual que li permeti ordenar de manera coherent i integrar els coneixements que obtingui d'altres fonts.
b) Aclarir determinats aspectes que per raó de la complexitat o per no ser tractats bé per les obres recomanades presentin especial dificultat de comprensió per a l'estudiant
c) Introduir aspectes nous no presents o poc actualitzats situant-los adequadament en el context sanitari.
Activitats (seminaris, treballs en grup o individual):
a) Afavorir l'aprenentatge autònom de l'alumnat a través de la disposició d'elements clau de la seguretat dels malalts i la necessitat del seu afrontament per l'alumne relacionat amb la comunicació entre professionals i pacients.
b) Indicar si l'exposició dels elements aportats és la idònia a través de la correcció individual i/o grupal.
c) Realitzar síntesi dels aspectes més destacables de l'abordatge realitzat pels alumnes.