Màster Universitari en Infermeria i Salut Escolar
Matèria 2: Pedagogia de la salut en l'àmbit escolar
Informació general
Titulació: Màster Universitari en Infermería i Salut Escolar |
Crèdits ECTS: 6 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 1r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 1r |
Professorat
-
Titular:
-
Sra. Marta Ollé
-
-
Col·laboradores:
-
Sra. Verònica Violant
-
Sra. Amparo Chumacero
-
Competències
Bàsiques i generals:
|
Específiques:
|
Transversales:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA1. Emet conclusions sobre la matèria, basades en l'aprenentatge autodirigit
- RA2. Demostra iniciativa i creativitat en l'abordatge del projecte docent
- RA3. Demostra comprensió dels conceptes implícits en la matèria
- RA4. Elabora un projecte docent aplicant els continguts de la matèria i centrat en l'atenció integral a la infància i l'adolescència.
- RA5. Identifica i problematitza les desviacions, estereotips i rols de gènere en la seva disciplina i en la seva professió
- RA6. Coneix i utilitza les aportacions de les dones i dels estudis de gènere en la seva disciplina
- RA7. Sap fer un ús inclusiu i no sexista del llenguatge
- RA8. És capaç de realitzar una història clínica, examen físic, psicològic, o diagnòstic d'infermeria, de manera específica per a dones i homes
- RA9. Aplicar el coneixement de sistema sexe / gènere en l'anàlisi dels comportaments d'homes i dones i en l'avaluació i assessorament a les i els pacients, grups i en poblacions sanes
- RA10. Es comunica de manera eficaç amb els/les usuàries demostrant consciència de la diferència de poder professional-pacient, incloent l'ús d'un llenguatge que minimitza els desequilibris de poder, valida les experiències de les persones que pateixen i elimina els estereotips de gènere
- RA11. Sap fer una valoració crítica de la informació (diferències per sexe en morbimortalitat, desviacions i bretxes de gènere) i adoptar pràctiques que incorporin el coneixement de les diferències segons sexe i les desigualtats de gènere.
- RA12. Incorpora eines per avaluar i monitorar la igualtat de gènere en les intervencions relacionades amb la salut
- RA13. Sap identificar casos de violència de gènere i coneix els protocols d'actuació davant les situacions de sospita i/o maltractament (físic, psicològic o sexual)
- RA14. Adquirir capacitat crítica sobre el posicionament professional davant la tecnologia
- RA15. Incrementar la capacitat de liderar solucions innovadores i eficients RA16. Adquirir coneixements sobre l'ús de Tics en salut
Continguts
- Bases de la pedagogia
- Bases de la pedagogia en l'àmbit de la salut
- Bases de la pedagogia hospitalària
- Neuroeducació
- Disseny d'accions formatives
- Disseny d'accions formatives
- Tendències
- Estratègies i tècniques d'Ensenyament-Aprenentatge
- Perspectiva de gènere, diversitat i acompanyament educatiu
- Perspectiva de gènere i educació
- Diversitat a l'aula i acompanyament educatiu
Metodologies docents
- S'utilitzarà una metodologia docent amb eines de teleformació basada en el aprenentatge continu per l'assoliment de les competències requerides a partir de l'exposició i anàlisi de continguts, treball en equip i elaboració d'activitats.
- A la plataforma Moodle l'alumne disposarà de tota la informació necessària per al correcte desenvolupament de la matèria: pla docent, guies, textos, documents, activitats, instruments d'avaluació, etc.
- L'alumne comptarà en tot moment amb el suport i comunicació amb la professora, així com tutories opcionals.
- Per treballar els continguts de l'assignatura s'estableix la següent tipologia d'activitats a realitzar:
- Formació autònoma basada en l'estudi i treball autònom mitjançant els recursos online proporcionats a l'aula virtual.
- Activitats no presencials dedicades a l'estudi i la resolució d'exercicis i treballs proposats pel cos docent (estudi i treball personal).
- Treball autònom: Aprenentatge per descobriment i/o indagació.
- Aprenentatge basat en projectes (Project-based learning).
- Realització de treball en grup.
- Mètode demostratiu i/o adquisició de destreses.
Tipus d'activitat | Metodologia | Dedicació |
Sessions síncrones i exposicions teòriques asíncrones | ● Les sessions síncrones i continguts online constitueixen l'espai de reflexió i feedback on es resoldran dubtes de la matèria i es focalitzarà en aspectes concrets del contingut teòric, a nivell grupal i/o individual. | 85h |
Activitats pràctiques tutelades | ● Els estudiants treballaran a través de: fòrums de reflexió, autoaprenentatge guiat, discussions dirigides de casos pràctics, anàlisi d'articles científics i premsa, preguntes d'autoavaluació. | 25h |
Treball autònom | ● Preparació i estudi dels continguts de la matèria. ● Lectura crítica de textos i documents recomanats ● Visualització de vídeos ● Revisió bibliografia ● Elaboració de resums, esquemes, etc. |
40h |
- Les sessions síncrones constaran de diversos tipus d'actuacions:
- Explicacions teòriques (síncrones i asíncrones)
- Discussió de casos pràctics i situacions reals
- Treball dels continguts en equip
- Tutories virtuals
- Activitats d'autoavaluació i/o coavaluació
- Participació en els fòrums virtuals sobre continguts de l'assignatura
- Treball autònom: Lectures complementàries i consulta de bibliografia