Grau en Infemeria
Estratègies instrumentals i comunicatives a la universitat
Informació general
Titulació: Grau en Infermeria |
Crèdits ECTS: 4 |
Tipus: Obligatòria |
Curs: 1r |
Llengua d’impartició: Castellà / Català |
Trimestre: 1r |
Professorat
-
Titular:
-
Col·laboradora:
Competències
Bàsiques i generals:
|
Transversals:
|
Resultats d’aprenentatge
- RA 1. Conèixer l'estructura i el funcionament de la UPF i el projecte educatiu de l'ESIMar
- RA 4. Identificar les característiques de la literatura científica.
- RA 6. Practicar la narrativa reflexiva com a font d'autoaprenentatge i autoavaluació.
- RA 7. Desenvolupar habilitats per a una pràctica reflexiva.
- RA 35. Identificar les habilitats requerides per al treball en equip
- RA 47. Consultar i utilitzar les fonts d'informació, i les bases de dades relacionades amb la infermeria.
- RA 48. Llegir articles científics i realitzar una crítica correcta.
- RA 50. Saber fer un ús inclusiu i no sexista del llenguatge.
Continguts
- Bloc 1: El món universitari
- TEMA 1: Competència Digital (virtual)
- 1.1. La Biblioteca, les TIC i tu
- 1.1.1. La Biblioteca de la UPF
- 1.2. Serveis TIC adreçats als estudiants
- 1.3. Com trobar els recursos d'informació que necessito per a les meves assignatures
- 1.4. Com trobar els recursos d'informació per elaborar un treball acadèmic
- 1.1. La Biblioteca, les TIC i tu
- TEMA 2: L'àmbit universitari
- 2.1. Espai Europeu d'Educació Superior
- 2.2. Escola Superior d'Infermeria del Mar
- 2.3. Universitat Pompeu Fabra
- 2.4. Parc de Salut Mar
- TEMA 3: Beques i finançament
- 3.1. Convocatòries públiques
- 3.2. Instàncies i sol·licituds
- 3.3. Beques i finançament
- TEMA 1: Competència Digital (virtual)
- Bloc 2: El món acadèmic
- TEMA 4: Eines i recursos per elaborar un treball
- 4.1. Bases de dades
- 4.2. Tipus de recursos acadèmics
- 4.3. Com fer cerques
- 4.4. Citacions
- 4.5. Plagi
- TEMA 5: Comunicació escrita i comunicació oral
- 5.1. Registre i comunicació institucional
- 5.2. Discurs escrit
- 5.3. Escriptura acadèmica
- 5.4. Discurs oral
- 5.5. Parlar en públic
- TEMA 4: Eines i recursos per elaborar un treball
-
Bloc 3: El món laboral i l'estudi
- TEMA 6: Tècniques d'estudi
- 6.1 Sistema ESIMar-UPF
- 6.2 Exàmens
- 6.3 Gestió de l'estrès i la concentració
- TEMA 7: El món professional
- 7.1 CV
- 7.2 Cartes de presentació
- 7.3 Proves de selecció
- TEMA 6: Tècniques d'estudi
Metodologies docents
- Exposició complementaria a material de treball autònom
- Exercicis pràctics a classe
- Gammificació
- Dinàmiques de grup
Activitats formatives
- Exercicis virtuals
- Presentació oral en grup
- Treball escrit individual
- Adquisició de destreses
- Lectures
- Aprenentatge basat en projectes
Sistema d’avaluació
Informació general sobre l'avaluació:
L'avaluació de les competències genèriques es realitza de forma contínua a partir del que l'estudiant demostri en les diferents activitats proposades. L'avaluació continuada consisteix en la proposta de diferents proves d'avaluació que afavoreixen l'adquisició dels coneixements i competències de l'assignatura al llarg del procés d'aprenentatge d'aquesta.
La qualificació de l'assignatura es calcula mitjançant la mitjana ponderada de les diferents notes obtingudes en les proves que constitueixen l'avaluació continuada i segons l'establert a la normativa d'avaluació de l'ESIMar. L'assignatura es divideix en 3 blocs els quals l'estudiant haurà de superar amb una qualificació igual o superior a 5, per tal que aquests puguin fer mitjana en la qualificació final. Segons el que estableix l'article 5 del Real Decreto 1125/2003, els resultats obtinguts per l'estudiant es quantificaran en funció de l'escala numèrica de 0 a 10, amb la corresponent equivalència qualitativa: suspens (0 - 4,9), aprovat (5 - 6,9), notable (7 - 8,9) i excel·lent (9 - 10).
A continuació es descriuen els sistemes d'avaluació principals de l'assignatura. Pot consultar-se el detall de les activitats de cada bloc, així com els terminis de lliurament i condicions de recuperació, en el pla docent de l'assignatura (disponible al moodle).
Taula resum de l'avaluació continuada
30% |
Bloc 1 |
Activitats d'avaluació continuada |
40% |
Bloc 2 |
Projecte grupal |
30% |
Bloc 3 |
Examen final |